خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام چراغی:

خودسازی بهترین راهکار برای جامعه سازی است

همدان-معاون تعلیم وتربیت بسیج سپاه ناحیه همدان گفت: اگر خودسازی درست شود، جامعه اصلاح می‌شود؛ اگر در جامعه ایرادی هست از خودسازی‌ها است چراکه خودسازی بهترین راهکار برای جامعه سازی است.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۰۷
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام اسماعیل چراغی در دوره آموزشی بسیجیان حوزه حضرت فاطمه (س) ناحیه همدان با بیان اینکه چرا سبک زندگی ایرانی اسلامی بیان و طرحش مهم است؟ اظهار کرد: وقتی نظام جمهوری اسلامی پیروز شد یک نظریه‌پرداز کتابی با عنوان «جنگ تمدن‌ها» نوشت که در این کتاب ۱۱ تمدن را نام می‌برد که این تمدن‌ها در۴۰سال آینده باهم درگیر می‌شوند و تمدن آمریکا در مقابل تمدن ایران خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه این تمدن‌ها معتقد بودند اگر ایران از ۴۰ سالگی عبور کند، دیگر قابل کنترل نیست، تصریح کرد: تمدن ما یعنی تمدن اباعبدالله حسین(ع)، تمدن اربعین و تمدن ظهور که قرار است با آمریکا درگیر شود.

معاون تعلیم وتربیت بسیج سپاه ناحیه همدان گفت: مقام معظم رهبری در۴۰ سالگی انقلاب یک بیانیه صادر کردند، به نام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در این بیانیه به سه کلمه اشاره شده است که یکی از آنها خودسازی است و اگر می‌خواهیم در۴۰سال انقلاب به جایی برسیم باید خودسازی کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه پردازی دومین کلمه است، افزود: اگر خودسازی درست شود، جامعه اصلاح می‌شود؛ اگر در جامعه ایرادی هست از خودسازی‌ها است چراکه خودسازی بهترین راهکاربرای جامعه سازی است.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به تمدن‌سازی، عنوان کرد: تمدن‌سازی یعنی حرکت به سمت ظهور؛ مقام معظم رهبری می‌فرماید پی و ریشه سبک زندگی ایرانی اسلامی تمدن‌سازی است تا زمانی که سبک زندگی‌های ما اصلاح نشود، ظهور اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: تمدن سازی یعنی حرکت منسجم به سمت یک هدف همانند پیاده‌روی اربعین که هدف امام حسین (ع) است، بنابراین اگرتوانستیم جامعه را به سمتی حرکت دهیم در حوزه خودسازی ظهور اتفاق می‌افتد.

معاون تعلیم وتربیت بسیج سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: در سبک زندگی ایرانی اسلامی چهار مولفه قابل توجه است که اگر این چهار موضوع بلااشکال باشد مطمئن باشید در ظهور سهم خواهیم داشت.

وی گفت: امام حسین (ع) برای ارزش‌ها مانند نمازامربه معروف و نهی از منکر  به شهادت رسید.

انتهای پیام./

 

ارسال نظرات