خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

خدمتی از جنس اخلاص

دانشجویان بسیجی با خدمتی از جنس اخلاص در مناطق محروم در اردوهای جهادی لبخند را بر لبان کودکان و اهالی روستای هیزج قهاوند نشاندند.
کد خبر: ۹۵۳۱۹۵۸
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، اردو‌های جهادی بهترین بستر برای رشد و انسان‌سازی است، جایی که انسان‌های با اخلاص را می‌بینیم که در کنار خودسازی، از خود می‌گذرند تا لبخند را بر لبان کودکان و افرادی بنشانند که دل به خدمت آن‌ها در این مناطق بسته‌اند.

معلم مدرسه روستا از قهاوند هم مسیر ما شده بود و ناخودآگاه از مشکلات اهالی روستا صحبت می‌کرد؛ از ورودی روستا را گذشتیم، از خطرناک بودن این ورود و آمار تلفات آن می‌گفت؛ نزدیک روستا شدیم اهالی مهربان و باصفای روستای هیزج نظر ما را به خود جلب کرد.

وقتی به مدرسه حجر بن عدی روستای هیزج رسیدیم به گروه‌های جهادی که در روستا و مدرسه مستقر شده بودند، اشاره کرد و گفت: مدرسه ما حتی تابلو نداشت، تابلو مدرسه را هم بچه‌های جهادی ساختند.

وارد حیاط مدرسه که شدیم، دختران دانشجو مشغول رنگ آمیزی دیوار مدرسه بودند و بچه‌های روستا در کلاس‌ها تقسیم شده بودند و هر کدام مربی داشتند.

خدمتی از جنس اخلاص در مناطق محروم
*برگزار اردوی جهادی ۱۰ روز دانشجویان در منطقه هیزج قهاوند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید جباریان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: اردوی جهادی امام علی (ع) زیر نظر حوزه شهید سلیمانی به مدت ۱۰ روز در منطقه هیزج قهاوند در حال اجرا است.

مهرداد ادیبی‌مهر با بیان اینکه در این اردوی جهادی تعداد ۵ نقر آقا حضور دارند، تصریح کرد: آقایان در اردوی جهادی در حوزه عمرانی فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: رنگ‌آمیزی مدرسه، زیرسازی آسفالت و ساخت آبخوری و کار‌های تعمیراتی مدرسه حجربن عدی واقع در این روستا بر عهده برادران است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید جباریان همدان با بیان اینکه حدود ۷۰ نفر از دانش آموزان این روستا در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی حضور دارند، ابراز کرد: اقدامات گروه جهادی در این روستا بازخورد خوبی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه گفت: طی سال تحصیلی اردوی راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت، برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی و ... در دانشگاه برگزار می‌شود که دانشجویان استقبال خوبی دارند.

وی هدف از فعالیت جهادی را خودسازی دانست و افزود: ما با اردوی جهادی متوجه تفاوت در زندگی‌ها می‌شویم به طوری که در مناطق محروم حتی سیستم آموزشی آموزش و پرورش هم با شهر متفاوت است اکثر معلم‌ها در مناطق محروم سرباز معلم هستند.

خدمتی از جنس اخلاص در مناطق محروم
هدف اصلی از حضور در اردو‌های جهادی خودسازی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زینب کبری (س) همدان نیز با بیان اینکه طی دو روز ۱۷جهادگر خانم در این اردو حضور دارند، گفت: خواهران در این اردو کلاس‌های آموزشی مانند آموزش زبان آموزشی، عربی، ادبیات، خیاطی، مشاوره، احکام، بازی با کودکان، نقاشی و ... برگزار می‌کنند.

فاطمه فرشی با بیان اینکه خانواده‌ها از برنامه‌های جمعی مانند مشاوره استقبال کرده‌اند، عنوان کرد: هدف اصلی از حضور در اردو‌های جهادی علاوه بر خدمت‌رسانی و ادای دین به مناطق محروم خودسازی در راستای زندگی است، که جهادگران بتوانند دور از هیاهوی زندگی با خود خلوتی داشته باشند و بیشتر خود را بشناسند.


خدمتی از جنس اخلاص در مناطق محروم

گزارش از: راضیه حاجیلویی

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار