مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی از برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق و ماشین‌آلات صنعت چوب، مبلمان و صنایع وابسته از ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه سال جاری در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۶۶
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ علیرضا صدرزاده با بیان اینکه مشهد بازار بزرگ مصنوعات چوبی است، اظهار کرد: بازار صنایع چوبی و محصولاتی که از چوب درست می‌شوند به چند دلیل در مشهد رونق بالایی دارد. کلان‌شهر مشهد با درنظرگرفتن حاشیه شهر، حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد که همگی مصرف‌کننده مصنوعات چوبی هستند.

 وی افزود: بخش زیادی از صنایع چوب، وابسته به صنعت ساختمان و تزئینات چوبی ساختمان است. باتوجه‌به حجم بالای ساخت‌وساز در مشهد، صنعت چوب نیز در این کلان‌شهر رونق بالایی دارد.

 مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی با اشاره به اینکه مشهد مامنی برای سرمایه‌گذاری مسکن است، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل رونق بالای بازار صنایع چوب در مشهد این است که بسیاری از شهرهای شرق کشور به‌واسطه وجود مضجع شریف رضوی در این شهر، ترجیحشان این است که برای خرید ملک یا سرمایه‌گذاری به مشهد مراجعه کنند؛ لذا حتی در زمان رکود مسکن در کشور، بازهم ساخت‌وسازها در مشهد متوقف نمی‌شود.

 صدرزاده با اشاره به وجود ۵۰ درصد از واحدهای اقامتی کشور در مشهد، عنوان کرد: پذیرایی و میزبانی از ۳۰ میلیون زائر در سال نیز حجم ساخت‌وساز اماکن اقامتی و هتل‌ها و.. را افزایش می‌دهد و این جمعیت نیز همه به خرید، تفریح، اسکان و... در این شهر نیاز پیدا خواهند کرد، لذا این موضوع نیز به رونق این بازار در مشهد دامن می‌زند.

 وی با بیان اینکه تولید مصنوعات چوبی به دانش فنی خیلی بالایی نیاز ندارد، تصریح کرد: خیلی از علاقه‌مندان با یک آموزش ساده می‌توانند این کار را یاد بگیرند، لذا برای شروع این حرفه، نیاز به سرمایه‌گذاری کلان، کارخانه و آموزش‌های پیچیده نیست و افراد می‌توانند با کارگاه‌های کوچک نیز سهمی از این بازار داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی افزود: تعدد کارگاه‌ها، مجموعه‌های تولیدی و همچنین تحولات صنعت چوب در سال‌های اخیر، موجب شده تولیدکنندگان برای داشتن بازار فروش خوب، به تجهیزات و ماشین‌آلات این صنعت نیز نیاز پیدا کنند که این موضوع هم ضرورت برگزاری این نمایشگاه را دوچندان می‌کند.

 وی بیان کرد: کلان‌شهر مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر شرق کشور، بارانداز توزیع بسیاری از کالاها برای ارسال به سایر نقاط استان و شهرهای اطراف است. به این منظور تولیدکنندگان شهرهای استان نیز ماشین‌آلات و ابزارهای موردنیاز خود را از مشهد تأمین می‌کنند.

صدرزاده تأکید کرد: لذا بازار صنعت چوب در مشهد بازاری فعال، تشنه و پرتقاضا است؛ زیرا توزیع متریال و ماشین‌آلات این صنعت به دیگر شهرهای مجاور نیز از این شهر صورت می‌گیرد.

 لازم به ذکر است پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات و ماشین‌آلات صنعت چوب، مبلمان و صنایع وابسته از ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد به نشانی epma.ir/new/yaragh مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها