خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی، گفت: ملت ایران باید مراقب خباثت دشمنان باید و وحدت و انسجام خود را حفظ کند و مراقب تفرقه افکنی باشند.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۰۵
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

پیاده روی اربعین تمرین زمینه ساز ظهور/حفظ هوشیاری ملی در برابر توطئه‌های دشمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با گرامیداشت ایام اربعین حسینی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی جلوه‌ای از اقتدار شیعه و توصیه معصومین است که جلوه‌های ویژه‌ای دارد، افزود: برخی بیان می‌کنند چرا پیاده روی و اثر آن چیست و امام صادق در حدیثی که در کتاب کامل الزیارات آمده مفصل ثواب پیاده روی زیارت امام حسین (ع) را بیان می‌کند و تاکید می‌فرماید کسی که به زیارت امام حسین علیه السلام پیاده می‌رود آتش بر او حرام می‌شود.
او با تاکید بر پیاده روی اربعین حسینی که حتی غیرمسلمان نیز در آن حضور دارند، گفت: وقتی در مدت ۲۰ روز قریب به ۲۰ میلیون نفر در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، اعجاز و تمرین آخرالزمان و همگرایی و همراهی و کنار هم بودن و ایثار و از خودگذشتگی است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، اظهار کرد: از برکات سیدالشهدا علیه السلام این است که اگر به هر دلیلی توفیق تشرف نداریم پیاده روی به یاد اربعین انجام و در شهرستان هم با همکاری مواکب و حضور مردم اجرا خواهد شد.
او با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که به قله نزدیک هستیم، تصریح کرد: این جمله یعنی ما با تمام مشکلات و سختی‌ها باید امیدوار باشیم و در این ۴۵ سال مشکلات فراوانی داشتیم، اما ملت مقاوم و ایثارگر و قدرشناس ما بمب اتمی هستند که با اقتدار دفاعی و نیرو‌های مسلح و اتحاد قدرت بازدارندگی و اقتدار در برابر دشمنان ایجاد کرده اند.
امینی با تاکید بر اینکه هر چه به قله نزدیک‌تر شویم سختی‌ها بیشتر می‌شود، گفت: دشمن ما را رها نمی‌کند وبا خباثت تلاش می‌کند، اما بازدارندگی ملت ایران با صبر و مقاومت در تحریم‌ها و سختی‌ها موجب شده دشمن وادار به عقب نشینی شود و خطر نکند.
امام جمعه شاهرود به افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی بعد از ۲۰ سال با تلاش شبانه روزی ۲ ساله دانشمندان ایرانی، اظهار کرد: این نمونه دیگر از تحقق سخن امام راحل است که ما می‌توانیم، اما عده‌ای همچنان تاکید دارند ما نمی‌توانیم و نمی‌شود و نداریم که باید مراقب و هوشیار باشیم.
او به سه راهبرد دشمنان بر علیه ملت ایران و ملت‌های منطقه نیز اشاره کرد و افزود: آمریکا با دیپلماسی همه جانبه مشکلی ندارد، اما راهبرد او این است که فشار حداکثری را حفظ کنند و نکته مهم سوم انتخابات است بازدارندگی نسبت به خودشان ایجاد کنند در داخل کشور‌ها و دنبال اغتشاشات و فتنه و تحریک قومیت‌ها هستند.
امینی با تاکید بر اینکه دشمنان این یه راهبرد را با هم دنبال کرده و تلاش دارند بر انتخابات آتی تاثیر بگذارند گفت: ملت ایران باید مراقب خباثت دشمنان باید و وحدت و انسجام خود را حفظ کند و مراقب تفرقه افکنی باشند.
امام جمعه شاهرود در خطبه‌ها به روز بانکداری اسلامی، تعاون و مشارکت، شهادت شهیدان قدوسی و دستجردی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در سفر وزیر کشور به شاهرود بر توجه به آب پایدار شاهرود اشاره کرده افزود: تامین آب پایدار و اصلاح شبکه‌های آب و بهینه سازی مصرف انرژی و فرهنگ سازی مورد تاکید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار