تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان معاصر محتاج تعلیمات و آموزه‌های قرآن کریم است و راه برون‌رفت و نجات از بسیاری از مشکلات بازگشت به آموزه‌های این کتاب مقدس است.
کد خبر: ۹۵۳۶۸۷۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار با دختران نوجوان حافظ قرآن کریم مشهد به تأثیر تحولی و نورانیت قرآن اشاره و اظهار کرد: قرآن تأثیر فوق‌العاده‌ای بر مخاطبان دارد و بسیاری افراد گاهی به‌یک‌باره با شنیدن یک آیه از آن دگرگون شده و مسیر زندگی آنان متحول شده و راه هدایت را در پیش گرفته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت تدبر، تفکر و تأمل در آیات قرآن در کنار حفظ و قرائت، عنوان کرد: مقوله حفظ و تلاوت قرآن بسیار بااهمیت و ارزشمند بوده و موجب برکت و نورانیت جان انسان است؛ اما نباید تنها به تلاوت و حفظ قرآن بسنده کرد و هرکسی باید در حد خود به آموزه‌های قرآن نیز عمل کند.

 وی با بیان اینکه هیچ‌چیز مهم‌تر، مقدس‌تر و هدایتگرتر از قرآن نیست، خاطرنشان کرد: قرآن سبب هدایت و دوری انسان از پلیدی‌ها می‌شود و قاریان و حافظان قرآن باید بیش از هرکسی عامل به قرآن باشند.

حجت‌الاسلام مروی گفت: دنیای مادی ظرفیت نشان‌دادن صورت حقیقی قرآن را در خود ندارد، ازاین‌رو در روز قیامت تمثال حقیقی قرآن متجلی می‌شود و از آنان که معارف قرآنی را درک و عمل کرده‌اند، شفاعت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار