خبرهای داغ:
شاهرود_ وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه در استان سمنان وضعیت رشد جمعیت خوب نیست، گفت: اگر برداشتن از منابع ضرر به آب شرب دارد باید این مهم مد نظر باشد که حتماٌ هست و سد کالپوش هم باید دنبال شود البته بعد از تامین آب روستا‌های مجوار آن.
کد خبر: ۹۵۳۶۸۵۵
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

مشکل رشد جمعیت در استان سمنان/حفاظت از منابع آبی شاهوار ضرورت داردبه گزارش خبرنگار بسیج، احمد وحیدی وزیر کشور در آیین افتتاح تصفیه خانه فدک شاهرود با بیان اینکه شهرستان شاهرود، شهرستانی مهم با سابقه تاریخی و منطقه عالم خیر و فرهیخته است، افزود: شاهرود همه ظرفیت‌ها را دارد، اما ظرفیت فرهنگی مهمی دارد و نیاز به شناخت بیشتر در ساخت فرهنگ عمومی کشور دارد.
او با بیان اینکه این سفر‌ها در راستای شناخت پروژه‌ها و مشکلات و تسریع در مسیر برنامه‌ها انجام می‌شود، گفت: همه این امکانات را برای جمعیت می‌خواهیم و متاسفانه در استان سمنان وضعیت خوبی نداریم و باید مشکل جمعیت را حل کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اولویت تامین آب و اختلافات بر سر شاهوار و تامین منابع آب آن، اظهار کرد: اگر برداشتن از منابع ضرر به آب شرب دارد باید این مهم مد نظر باشد که حتماٌ هست و سد کالپوش هم باید دنبال شود البته بعد از تامین آب روستا‌های مجوار آن.
او به شبکه فاضلاب به عنوان بزرگترین امکان در تامین آب اشاره کرد و گفت: باید شبکه فاضلاب تکمیل شود که این منابع مهمی است که باید استهسال شود و نشان دهنده توجه به پساب و تصفیه خانه است.
وحیدی عقب ماندگی شبکه فاضلاب را یادآور شد و افزود: باید این عقب ماندگی جبران شود چرا که شبکه فاضلاب و تصفیه خانه مهم است و پیش بینی شده از منابع منطقه کار ادامه یابد.
وزیر کشور ادامه داد: اهمیت استفاده از فاضلاب در بهره وری است و یک منبع راحت است که مشکلات با آن حل می‌شود.
او به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت نیز اشاره کرد و گفت: هفته دولت حدفصل دو بخش است سال گذشته چه کردیم و سال آینده چه کنیم و این هفته نقطه اتصال این دو نگاه است که باید بدان توجه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار