در هفته دولت با حضور استاندار خراسان رضوی،کارخانه تولید گازکربنیک مایع با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک صنعتی تایباد افتتاح و کارخانه تولید کنسانتره آهن در معدن رهنه، واقع در جنوب غربی این شهرستان، کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۶۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد؛ یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه‌های معدن، ترانزیت، انرژی‌های پاک و کشاورزی، یک راهبرد برای اقتصاد خراسان رضوی است.

وی افزود: رویکرد حل مسائل استان مبتنی بر ظرفیت‌های این استان است و در بخش اقتصادی نیز همین رویکرد در پیش گرفته شده است.

نظری ادامه داد: بخش‌های مختلف اقتصادی استان درگیر مسائل، مشکلات، خلاءها و نقص‌هایی است که می‌تواند با مزیت‌های موجود مرتفع شود.

 وی بیان کرد: زیارت و اقتصاد زیارت به‌واسطه حرم امام رضا (ع) یکی از این مزیت‌هاست که می‌تواند تحول ویژه‌ای را برای استان و حتی کشور رقم بزند.

 استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مناطق مرزی از لحاظ مراودات دارای اهمیت است و شهرستان تایباد و مرز دوغارون در هم‌جواری با کشور افغانستان از این قائله مستثنی نیست.

نظری خاطرنشان کرد: امید است با تشکیل منطقه آزاد تجاری دوغارون در تایباد، سرمایه‌گذار جذب این شهرستان و خراسان رضوی شود و ارتباطات مرزی مانند صادرات، ترانزیت و نیز تولید افزایش یابد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار