خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه سال گذشته در هفته سه عمل جراحی قلب در بیمارستان امام حسین (ع) انجام می‌شد، گفت: امسال به طور متوسط روزانه یک عمل جراحی قلب انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۹۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

روزانه به طور متوسط یک عمل جراحی قلب در شاهرود انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی بمناسبت گرامی‌داشت روز پزشک، داروساز و دندانپزشک در جمع خانواده حوزه سلامت این دانشگاه در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: گروهی کار بلد با وجود پزشک فوق تخصص بیهوشی قلب موجب شده تا آمار عمل‌های جراحی در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان افزایش داشته باشد.
او با اشاره به اینکه بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام حسین (ع) امسال همه روزه فعال بوده است، ابراز کرد: بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان میامی هم با بخش‌های داخلی، زایمان و «آی سی یو» ۳۰ درصد ضریب اشغال تخت دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بخش بازتوانی قلب و ریه این دانشگاه با تجهیزات کامل نسبت به سال قبل فعال‌تر شده است، اظهار کرد: نمونه این بخش در برخی از مراکز استان‌های کشور فعال است.
روزانه یکصد سونوگرافی با نرخ دولتی در شاهرود انجام می‌شود
شیبانی با اشاره به اینکه یازده سال در زیر مجموعه این دانشگاه هیچ‌گونه سونوگرافی انجام نمی‌شد، افزود: اکنون روزانه حدود یکصد سونوگرافی در کلینیک ویژه با نرخ مصوب دولتی برای بیماران انجام می‌شود.
او با بیان اینکه بخش آندوسکوپی در شاهرود آماده فعالیت است، ابراز کرد: تعداد بیماران «ام آر آی» شده از ۸۰ نفر طی سال گذشته به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است، اما نیازمند دستگاه دوم هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ ضریب اشغال تخت بیماران در بیمارستان‌های این شهرستان ۴۵درصد بود، اظهار کرد: بخش خصوصی «شفا» بیمارستان امام حسین (ع) بیش از ۷۰ درصد و بیمارستان خاتم الانبیاء به ۶۰ درصد اشغال رسیده است.
شیبانی با بیان اینکه خیران در سال ۱۴۰۰ به ازای هر نفر شاهرودی ۲۵۰ هزار ریال کمک کردند، افزود: امسال این کمک‌ها به ازای هر نفر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسیده است.
۳۵ درصد بیماران پذیرش شده در مراکز درمانی شاهرود غیر بومی هستند
او با اشاره به اینکه ۳۵ درصد بیماران پذیرش شده در مراکز درمانی این شهرستان غیر بومی هستند، ابراز کرد: بیشتر این بیماران از استان‌های همجوار به انتخاب خود یا زائران امام هشتم (ع) در مراکز درمانی پذیرش می‌شوند.
شیبانی با بیان اینکه با همت خیران شاهرودی یک همراه سرای ۱۲ واحدی در بیمارستان امام حسین (ع) ساخته شده است، تصریح کرد: ساخت همراه سرا در بیمارستان بهار هم در دست پیگیری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به وجود مشکلات مالی فراوان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در جمع پنج دانشگاه برتر پرداخت کننده حق اشعه به همکاران قرار گرفت و برخی معوقات و امور رفاهی آن‌ها بیشتر مورد توجه واقع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار