خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: چهار جایگاه سوخت در هفته دولت در استان سمنان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۲۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

افتتاح چهار جایگاه سوخت در استان سمنان/فعالیت ۳۳ جایگاه سوخت در استانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حسین عبدلی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: جایگاه پرشین‌سوخت عباس‌آباد میامی، جایگاه فردوس و کاسپین پرشین‌تجارت جاده مومن‌آباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
او با اشاره به اینکه درصورت آماده بودن شرایط جایگاه خادم رضا (ع) واقع در کیلومتر ۴۵ سمنان به گرمسار نیز افتتاح می‌شود، ابراز کرد: این جایگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.
فعالیت ۸۵ جایگاه سوخت در استان سمنان
عبدلی با بیان اینکه در استان سمنان ۸۵ جایگاه سوخت فعال است، اظهار کرد: این تعداد جایگاه به نسبت میانگین کشوری که برای هر یک میلیون نفر جمعیت ۱۰۰ جایگاه تعیین شده، بالاتر است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود به تردد مسافران و زائران امام رضا (ع) از محور‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: براساس آمار دوربین‌های ترافیکی پلیس راه، تردد مسافران در محور رفت به سمت مشهد به نسبت برگشت بیشتر است، برخی مسافران برای برگشت از جاده‌های شمالی استفاده می‌کنند.
او با بیان اینکه ۳۳ جایگاه در جاده‌های استان سمنان فعال است، افزود: ۲۲ جایگاه در محور رفت به مشهد مقدس و ۱۱ جایگاه در محور برگشت به مسافران خدمات ارایه می‌دهند.
عبدلی با اشاره به اینکه برای هر ۲ سکو جایگاه سوخت یک کارت اضطراری اختصاص یافته است، ابراز کرد: اگر جایگاهی دارای تلمبه موتوری هم باشد، یک کارت اضطراری دیگر نیز برای آن جایگاه در نظر گرفته شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود ادامه داد: ظرفیت کارت‌های اضطراری روزانه هفت هزار لیتر با ۲۵۵ تراکنش تعیین شده است.
به گفته وی، پس از رسیدن به سقف تعیین شده، کارت تا روز بعد شارژ نمی‌شود.
تجهیزات جایگاه‌های سوخت به روز رسانی می‌شود
عبدلی به فرسودگی برخی نازل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت استان سمنان اشاره کرد و گفت: سفارش تولید و همچنین ارتقای تجهیزات به تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی داده شد تا پس از گرفتن تاییدیه‌های لازم این امر محقق شود.
او به مصوبه قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور بند «ه» تبصره ۱۴ اشاره کرد و افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس این مصوبه موظف است که تمهیداتی انجام دهد تا ۹۰ درصد از سوختگیری‌های بنزین تا پایان شهریورماه امسال با کارت شخصی رانندگان انجام شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه سقف سوختگیری بنزین آزاد طی ۲ مرحله روزانه ۶۰ لیتر تعیین شده است، ابراز کرد: سوختگیری هر مرحله از طریق کارت شخصی باید با رعایت فاصله زمانی چهار ساعت انجام شود.
عبدلی با بیان اینکه رانندگان می‌توانند از لایه دوم کارت سوخت شخصی خود ماهانه ۱۵۰ لیتر سوخت آزاد با نرخ ۳۰ هزار ریال استفاده کنند، تاکید کرد: مردم برای سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند، کارت اضطراری جایگاه‌داران برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.
عرضه ۱۶۴ میلیون لیتر بنزین طی چهار ماه نخست امسال
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از مصرف ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۶۱۰ میلیون لیتر نفت گاز طی سال گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: ۱۶۴ میلیون لیتر بنزین و ۲۰۵ میلیون لیتر نفت گاز از ابتدای سال تا پایان تیرماه در جایگاه‌های سوخت استان عرضه شد.
به گزارش بسیج، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود جزء مناطق سی‌وهفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که در شرق کشور واقع شده است. این منطقه از گرمسار و ایوانکی و سپس شهر‌های سمنان و دامغان در نهایت به شاهرود و عباس‌آباد را زیر پوشش دارد.
این منطقه دارای چهار ناحیه و هشت فرمانداری و شهرستان و سه انبار نفت فعال است و حدود ۱۵ شهر و شهرستان را زیرمجموعه دارد و مسوولیت سوخت‌رسانی به مصرف‌کنندگان بخش خدمات، حمل‌ونقل، صنعت، معدن، فرودگاه‌های استان، کارخانه‌های سیمان، گچ و فولاد فعال در استان را بر عهده دارد.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، افزون بر عرضه سوخت مناطق تحت پوشش، سوخت بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و گلستان را نیز تامین می‌کند.
۸۵ جایگاه عرضه بنزین، نفت‌گاز و همچنین ۴۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان سمنان فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار