دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی با تاکید برضرورت فراگیری مهارت آفندی و عدم توقف در حوزه پدافندی گفت: هر چقدر زمان و هزینه بیشتری برای آموزش در فضای مجازی صرف شود، فتنه‌های کمتری این فضا را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۵۱۵۱
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

امیر رشیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، در حاشیه رویداد روایت ۲ حماسه مقاومت مردم ایرانکه در مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهد برگزار شد اظهار کرد: هر چقدر زمان و هزینه بیشتری برای آموزش در فضای مجازی صرف شود فتنه‌های کمتری فضای مجازی را فرا می‌گیرد و با این اقدام فعالان فضای مجازی به پاسخ شبهات و تولید محتوا مسلط می‌شوند که تاثیر مثبتی بر خنثی کردن فتنه های دشمنان دارد.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن سالگرد اغتشاشات سال گذشته، افزود: با فرا رسیدن سالگرد اغتشاشات یک سری موج‌های منفی و فتنه گون در فضای مجازی منتشر می‌شود که برای مقابله با این عملیات روانی دشمن، باید آموزش و مهارت لازم را در فضای مجازی ارتقا دهیم.

وی هدف از این رویداد را توانمندسازی جوانان و فعالان در فضای مجازی برشمرد و بیان کرد: مخاطبان از شهرستانی در گروه‌های مختلف ایده پرداز و تولیدکننده گرد هم جمع شده‌اند که مهارت فکر کردن را به مهارت تولید محصول در رسانه تبدیل کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: این رویداد در یک بازه ۳ روزه از یک فکر و ایده با کمک مشاوران رسانه و فضای مجازی به تولید محصول و رسانه تبدیل می‌شود.

ضرورت فراگیری مهارت آفندی و عدم توقف در حوزه پدافندی

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این رویداد فراتر از یک رویداد آموزشی است و بحث مهارت و قدرت فکر کردن را در بردارد، تصریح کرد: جوانان فعال فضای مجازی باید بر این محور تمرکز کنند که تولید مسائل آفندی را هم فراگیرند و صرفاً در حوزه پدافندی متوقف نشوند.

رشیدیان اعلام کرد: فعالان در حوزه‌های تخصصی تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی و گروهان‌های انتشار در این رویداد حضور دارند که تحت عنوان رهبر اجتماعی حول محورهای مختلفی که در رویداد ارایه می‌شود با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

وی اذعان کرد: برگزاری این رویداد نشان می‌دهد علاوه براینکه مُبلغان و مدرسین پشت تریبون روایت می‌کنند باید در برهه‌ کنونی که نوع روایت در فضای مجازی با جنس متفاوت شامل تولید محتوا، تولید عکس، متن، خبر و... وجود دارد، بتوانند مسائل روز را با نگاه تخصصی روایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد از همه گروه‌ها با سنین مختلف حضور دارند و مخاطبان انقلابی به نمایندگی از جامعه انقلابی خراسان‌رضوی به فراگیری محتوایی فعالیت در فضای مجازی می‌پردازند.

هر بسیجی، یک مُبلغ سواد رسانه باشد

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش سواد رسانه که عضو شبکه مدرسان سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در شهرستان ها هستند آموزش دیده‌اند و یک نبوغ و جذابیت خاصی در بدنه این ساختار ایجاد شده است. نهضت سواد رسانه خراسان رضوی در تلاش است بتواند جمع زیادی را با این بستر آشنا کند و هر بسیجی امکان این ظرفیت را دارد که یک مبلغ سواد رسانه شود.

وی تاکید کرد: طرح جامع و عمومی ارتقای سواد رسانه استان در شورای فرهنگ عمومی اجرا و مطرح شده و در این طرح تمامی دستگاه‌های اجرایی شامل شهرداری، آموزش و پرورش، استانداری، صدا و سیما و... که با فرهنگ و آموزش در ارتباط هستند موظفند مقوله سواد رسانه را در برنامه‌های خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها