خبرهای داغ:
شاهرود_ دادستان شاهرود با بیان اینکه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند باید به مصادیق مجرمانه آگاهی داشته باشند، گفت: برای رسانه ها، نشریات و فعالان فضای مجازی قانون جرایم رایانه‌ای وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۷۰
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند باید به مصادیق مجرمانه آگاهی داشته باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی در سالن آمفی تئاتر بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
فرشید فلاح در این نشست گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار ضروری است و برای آشنایی قشر‌های مختلف مردم به ویژه برای جوانان و افراد تاثیرگذار بسیار مهم می‌باشد.
او با اشاره به قصد دشمنان در بهره برداری از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود مبنی بر دامن زدن به یاس و ناامیدی در جامعه افزود: با توسعه آموزش‌های مناسب از طریق تولید محتوای مناسب باید به خانواده‌ها کمک کرد تا زیست بهتری در جامعه ایجاد و روحیه امید و نشاط در جامعه ارتقاء یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هدف از این نشست را نشر و بازتوزیع محتوای تولید شده مناسب برای خانواده‌ها که دارای جنبه‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش خانواده است بیان کرد و اظهار داشت: با مشارکت و همکاری افراد دارای صلاحیت و متخصص مسایل خانواده و ارائه این تولیدات می‌توان مانع از تاثیر پذیری خانواده‌ها از محتوای نامناسب و فاقد مبنای علمی و تخصصی از سوی افراد ناآگاه شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: انتشار محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی جرم است حتی اگر خود فرد تولید کننده آن نباشد.
سیدحسن میرکمالی افزود: مصادیقی در تولید و نشر محتوا از جمله اخلاقی، جرایم امنیت ملی و فضای عمومی جامعه در کارگروهی مربوط به تشخیص مصادیق مجرمانه دسته بندی و جرم انگاری شد.
او با بیان اینکه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند باید به مصادیق مجرمانه آگاهی داشته باشند، ابراز داشت: برای رسانه ها، نشریات و فعالان فضای مجازی قانون جرایم رایانه‌ای وجود دارد و چنانچه در بستر رسانه تخلفی شکل گیرد قواعد، آیین دادرسی و تحقیقات خاص خود را دنبال می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با بیان اینکه قانون مطبوعات برای خبرنگاران امتیازاتی در نظر گرفته است، تصریح کرد: خبرنگارانی که در مقام اصلاح، نقد و تذکر به مسوولان مطالبی را نشر دهند در صورت شکایت پرونده آن‌ها با حضور هیات منصفه در دادگاهی ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و این امتیاز برای رسانه‌هایی در نظرگرفته شده که دارای شناسنامه و هویت دار باشند.
میرکمالی توصیه کرد: کسانی که در فضای رسانه‌ای فعالیت دارند برای بهره مندی از این مزایا با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه خود را ثبت و از این ظرفیت استفاده کنند.
در پایان فعالان فضای مجازی از مشکلات و ظرفیت‌های بالقوه فعالیت در این عرصه را اعلام نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار