خبرهای داغ:
حجت الاسلام علی پور گفت: ولایتمداری و عمل صالح موجب فلاح و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۲۶
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه محرم الحرام دوره آموزش تکمیلی بسیجیان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردل برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردل، درجمع بسیجیان شرکت کننده در دوره تکمیلی، با قرائت حکمت 125 از نهج البلاغه لَأَنْسُبَنَّ الْإِسْلَامَ نِسْبَةً لَمْ يَنْسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي؛ الْإِسْلَامُ هُوَ التَّسْلِيمُ وَ التَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ وَ الْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ وَ التَّصْدِيقُ هُوَ الْإِقْرَارُ وَ الْإِقْرَارُ هُوَ الْأَدَاءُ وَ الْأَدَاءُ هُوَ الْعَمَلُ. به تشریح فرمایش اول امام شیعیان پرداخت و گفت:حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند: اسلام را به گونه اى وصف مى كنم كه كس پيش از من چنانش وصف نكرده باشد؛ اسلام تسليم است و تسليم، يقين است و يقين، تصديق است و تصديق، اقرار است و اقرار، به جاى آوردن است و به جاى آوردن، پرداختن به عمل صالح است.

حجت الاسلام عینعلی علی پور ادامه داد: اسلام یعنی تسلیم فرمان خداوند،پیامبران،امامان و ولایت و تسلیم یعنی یقین به خداوند و پیامبران و امامان و یقین با مقدمه علمی و آگاهی به دست می آید که همان تصدیق است و تصدیق به وسیله زبان که شهادت وحدانیت خداوند و نبوت و امامت پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام و دستوارات آنها که اقرار است و اقرار به واسطه زبان آمادگی و عزم ایجاد می کند و آمادگی منجر به عمل می شود.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: در واقع امیر ولایت حضرت امام علی علیه السلام اسلام را یعنی عمل به دستوارت خداوند، ‌پیامبران و امامان و ولایت میدانند که مراحل قبلی همه مقدمه عمل است.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج اردل، گفت: طبق روایت اهلبیت علیهم السلام هیج تجارتی مثل عمل صالح نیست، محبوبیت بزرگانی مثل سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر ایمان و عمل صالح است همان طور که آیه ۹۶سوره مبارکه مریم می فرماید "إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا " كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏ اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبتى در دلها قرار مى‏ دهد.

حجت الاسلام علی پور، به اهمیت تبعیت از ولایت و خدمت صادقانه اشاره کرد و اظهار داشت: ولایتمداری و عمل صالح موجب فلاح و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار