خبرهای داغ:
با هماهنگی جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی سپاه فارسان، کارگاه آموزش کاشت زعفران برای 40 نفر از خواهران بسیجی پایگاه الزهرا سلام الله علیها شهر جونقان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۶۵
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی سپاه ناحیه فارسان کارگاه آموزشی کشت زعفران به مدت دو روز در پایگاه مقاومت بسیج الزهرا سلام الله علیها شهر جونقان واقع در مسجد زینب کبری سلام الله علیها این شهر برگزار شد.

در این دوره آموزشی 40 نفر از بسیجیان به مدت دو روز متوالی آموزش دیده و پس از اتمام دوره در آزمون نهایی شرکت کردند و در صورت قبولی به آنها مدرک تخصصی کاشت زعفران اهدا خواهد شد.

زعفران کالای بسیار مهم در بخش کشاورزی است و به خاطر ارزش بالای این محصول گران قیمت به طلای سرخ معروف شده است،این محصول قابلیت اشتغالزایی و ارزآوری بالایی برای کشور دارد و شرایط آب و هوایی شهرستان فارسان برای کشت زعفران بسیار مناسب بوده و زعفرانی با کیفیت بسیار بالا به طوری که قابلیت رقابت در فضای بین المللی را دارد بدست آمده است و از این رو افراد زیادی در مناطقی همچون فارسان، شهر گوجان، مناطق اطراف روستای ده چشمه … اقدام به کشت طلای سرخ کرده اند.

چهارمحال‌بختیاری و شهر فارسان به خاطر داشتن شرایط آبی مناسب در زمینه کشاورزی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و اگر مسئولان و متولیان امر حمایت‌ها و کمک‌های لازم را از جوانان صاحب ایده و کارآفرین داشته باشند بی شک تولیدات داخلی افزایش و اشتغالزایی توسعه و شکوفایی منطقه حاصل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار