خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها باید نقش و جایگاه استان سمنان در دوران دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان جامعه بازگو کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۴۶۷
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار پاسدار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان به همراه «سیدمحسن حسینی دیباجی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار دامغانی در این جلسه اظهار داشت: نقش و سهم مردم این استان در دوران دفاع مقدس برجسته است و از لحاظ شاخص‌های ایثارگری نسبت به جمعیت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌ها باید نقش و جایگاه استان سمنان در دوران دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان جامعه بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، میانبر اثربخش در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی است افزود: ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است و مرور و بازخوانی خاطرات و رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم برای نسل جوان است.

در ادامه سردار «عباس مطهری» مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان عنوان کرد: نسل جوان و نوجوان جامعه نیازمند اقدام‌های حماسی، محیطی و حرکتی در حوزه دفاع مقدس هستند که موزه‌های دفاع مقدس باید در این راستا پیش‌بینی‌های لازم محتوایی را داشته باشند و ان‌شاءالله برای هفته دفاع مقدس برای خانواده ها، کودکان و نوجوانان فعالیت‌هایی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و دستاورد‌های عظیم معنوی با بهره گیری از زبان هنر است تا بخشی از رشادت‌ها و جوان مردی‌های آن دوران به نسل جدید انتقال یابد.

مطهری کنگره شهدا را فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: این کنگره فضای مناسبی را ایجاد می‌کند تا نسل جوان با حقیقت دفاع مقدس و فداکاری و ایثارگری شهدا و رزمندگان آشنا شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار