خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه و سواد رسانه، گفت: از جمله سربازان جهاد تبیین خبرنگاران که امیدآفرینی را در جامعه منتقل می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۴۹
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

خبرنگاران سربازان جهاد تبیین و امیدآفرین در جامعه/رعایت اخلاق رسانهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در حسینیه امام خمینی (ره) نهاد امام جمعه شاهرود با اشاره به آخرین جمله رسمی سیدالشهدا علیه السلام قبل از شهادت، اظهار کرد: ایشان فرمودند «ای پیروان آل بی سفیان اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید لااقل آزاده باشید.» و حماسه حسینی پیام‌های جهانی دارد و هنر این است که کلامشان را به زیبایی بیان کنیم تا مردم تبعیت کنند.
او با بیان اینکه سیدالشهداء علیه السلام خیلی از روایاتش انسانی است و فطرت پاک بشر می‌پذیرد، افزود: ذلت ناپذیری همیشه خوب بوده، عزت طلبی همیشه خوب بوده و ذلت ناپذیری با فطرت بشر مغایرت دارد و این‌ها پیام‌های حماسه حسینی است و رسانه و هنر به شرط سواد رسانه که نداریم، بتوانیم درست محاسن کلام اولیا خدا را به دنیا معرفی کنیم.
امام جمعه شاهرود، خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام شعار‌ها جهان پسند دارد و یکی از شعارها، آزاده بودن در دنیاست و مرد زندگی کردن است و این را می‌شود جهانی کرد و این خوبی را به عالم باید گفت و مسئولیت سنگینی همه دارند که باید توجه کنند.
او به اهمیت خبرنگاری اشاره کرد و گفت: حادثه کربلا یکسری عوامل معنوی دارد که سرمایه گذاری خدا و پیامبر اسلام و امام مجتبی (ع) و حضرت زینب (س) تا امروز است و عوامل مادی هم هست و نقش دشمن در ماندگاری حادثه مانند یزید و شمر سهم دارند.
او سهم خبرنگاران را در حادثه عاشورا مهم برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران در این ماندگاری و ثبت این واقعه نقش مهم دارند که البته بخشی از آن را ائمه نقل کردند و بخشی دشمنان نقل شده است و در ماندگاری و رسیدن به نسل بعد سهم بسزایی داشتند.
خبرنگاران سربازان جهاد تبیین و امیدآفرین در جامعه/رعایت اخلاق رسانهامینی با اشاره به اینکه در حقیقت در کنار همه نیاز‌های مادی و معنوی، رساندن و تحلیل خبر و نقش تاریخ ثبت شده برای آینده کار خبرنگاران است، گفت: درست نقل کردن راه درست برای آیندگان و اگر غلط ثبت شد فلسفه درستی نیست و آسیب زاست.
او با تاکید بر اینکه اصل خبرنگاری در ماندگاری حوادث مسئله مهمی بوده است، افزود: در انقلاب اسلامی، خبرنگاران یقیناً باید با خبرنگاران رسانه‌های غربی که دنبال ثروت و قدرت هستند تفاوت دارند و محدودیت‌های داریم که باید به جان خرید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: خبرنگاری که برابر ضوابط کار می‌کند، اول کار را برای خدا و مردم انجام می‌دهد و مصالح کلان و صداقت در گفتار دارد.
او با بیان اینکه ترمز‌هایی برای خبرنگار تراز انقلاب اسلامی وجود دارد که باید امانت‌دار بود، اظهار کرد: اخلاق رسانه بسیار مهم است و شایعه پراکنی و شایعه سازی و دروغ گویی و تهمت زدن این‌ها حرام است و باید همه رعایت کنند و صداقت و برای خدا کار کردن باید باشد تا اثرگذار باشد.
امینی ادامه داد: مرز بین شفافیت و شادی دشمن با بیان کردن اسرار نظام و حتی یک مدیر متفاوت است و باید مراقب بود و به بهانه شفافیت، دشمن خوشحال شود و این نقض غرض است و مرز بین شفافیت و مصالح و اسرار باید رعایت و مراقب باشیم.
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: خبرنگار در نظام جمهوری اسلامی محدودیت‌های دارد و آزاد نیست که باید به جان بخرد هر چند ارزش آن خبر پایین بیاید و صداقت در خبر بسیار مهم است.
او با تشکر از زحمات خبرنگاران در مطالبه و انتشار اخبار، گفت: خبرنگاران واسطه بین مردم و مسئولان هستند و مطالبه مردم را می‌توانند منتقل و خدمات نظام را بدون بزرگ نمایی بیان و بزرگ کردن کوچک و کوچک کردن بزرگ خلاف است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به جهاد تبیین اظهار کرد: از جمله سربازان جهاد تبیین خبرنگاران هستند و امیدآفرینی را می‌توانند در قالب خبر و تحلیل بیان و عکس آن نیز، عکس نتیجه می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار