خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی منکر‌ها باید در خانواده، جمعیت و مسجد‌ها رعایت شود، افزود: انسان باید نسبت به منکر حس نفرت و به معروف حس اشتیاق داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۳۱۱۸۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

انسان باید نسبت به منکر حس نفرت و به معروف حس اشتیاق داشته باشدبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شهر شاهرود، اظهار کرد: آنچه امروز بشریت به عنوان زیبایی قبول دارد در واقعه کربلا، شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش تبلور یافته است.
او با بیان اینکه واقعه کربلا باید به زبان روز دنیا به بشریت معرفی شود، ابراز کرد: نشان دادن زیبایی‌های این واقعه به جهانیان با استفاده از زبان هنر که بسیار گیرا است، افزایش مُریدان حسین بن علی (ع) را به دنبال دارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه عزت‌طلبی و ذلت‌ناپذیری با فطرت بشریت عجین است، اظهار کرد: عزت‌طلبی و ذلت‌ناپذیری را امام حسین (ع) فریاد زد و پای آن ایستاد و جان داد.
امینی از هنرمندان و اهل سواد رسانه خواست در فضای مجازی زیبایی‌های واقعه کربلا را به عنوان یک الگوی جهانی برای جوانان کشور و هم برای مردم دنیا تبیین و معرفی کنند.
او با بیان اینکه واقعه کربلا تنها اختصاص به شیعیان ندارد، افزود: بیشترین انس و بهره را امت مسلمان از این واقعه می‌برد، اما دنیاطلب و دنیاپرستان هم می‌توانند از واقعه کربلا برای سعادت زندگی دنیوی خود بهره‌مند شوند.
امام جمعه شاهرود به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی بیش از ۳۵۰ هزار شهید را برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر اهدا کرده است و نباید اهل منکر جسارت پیدا کنند.
امینی با بیان اینکه مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نباید بی‌تفاوت باشند، ابراز کرد: همه مردم و مسوولان در صورت بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع ضرر خواهند کرد.
او به رعایت ضوابط و مسائل اخلاقی از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: حقوق اهل منکر نیز باید رعایت شود، اما این امر به معنای تعلل در کار نیست.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی منکر‌ها باید در خانواده، جمعیت و مسجد‌ها رعایت شود، افزود: انسان باید نسبت به منکر حس نفرت و به معروف حس اشتیاق داشته باشد.
امینی برگزاری آیین‌های سنتی در شهرستان را از مصادیق معروف برشمرد و اظهار کرد: بی‌تفاوتی در برابر منکر‌ها در دل و عمل، خسارت‌های جبران ناپذیری در جامعه می‌گذارد.
او با بیان اینکه قرآن‌سوزی مقدمه تحریم عزاداری در محرم از سوی دشمنان بود، ادامه داد: برنامه‌ریزی این عمل قبیح توسط صهیونیست‌ها و با حمایت پلیس غربی‌های به ظاهر متمدن انجام شد.
امام جمعه شاهرود دلارزدایی در معامله‌ها را ضروری خواند، افزود: امسال برای راهپیمایی اربعین به زائران توصیه شده تا از دینار عراق استفاده کنند که این تدبیر شایسته‌ای است.
امینی با بیان اینکه فصل جدید افول غرب در آفریقا را شاهد هستیم، گفت: ده‌ها سال کشور نیجر توسط فرانسه و کشور‌های غربی استثمار می‌شد و با وجود اینکه غنی‌ترین کشور از نظر داشتن اورانیوم است، اما در فقر به سر می‌برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار