امام‌جمعه موقت مشهد دلیل اصرار دشمن بر بی‌حجابی را ضربه‌زدن به آرمان‌های نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: زنان ایرانی باید همانند زینب(س) عاشورایی، بامعرفت و بابصیرت باشند، چرا که فرهنگ عاشورا مایۀ حیات، رشد و بالندگی است.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۰۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر فرزانه در اجتماع بزرگ"رهروان زینبی" که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان شهرستان طرقبه شاندیز در جوار آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر علیه‌السلام برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله عاشورا با شور، آگاهی، اشتیاق و با عشق بیشتری برگزار می‌شود ما به عاشورا نیاز داریم؛ مانند همه موجودات زنده که برای بقای حیات و زندگی به آب نیاز دارند، رشد و بزرگ‌شدن ما به خداوند به‌واسطه نزدیک‌شدن به عاشورا است.

امام‌جمعه موقت مشهد با بیان اینکه امام (ره) با الهام از عاشورا موفق به رقم‌زدن رویداد عظیم انقلاب اسلامی در دنیا شدند، توضیح داد: امام راحل یک جامعه خفته بی‌تحرک را این‌گونه به تحرک و حرکت واداشتند. بعد از چند دهه که آمریکا ایران را زیر سلطه خود قرار داده بود، حرکتی عظیم رخ داد و منجر به اخراج سلطه‌گران از کشور شد. امام راحل با تفکر عاشورایی موفق شد از ۳۵ میلیون ایرانی خفته، آتشفشان‌هایی پرقدرت برای مبارزه با ظلم و ستم بسازد.

فرهنگ عاشورا؛ مایۀ حیات، رشد و بالندگی است/ زن ایرانی باید همانند زینب(س) عاشورایی باشد

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با دو بال شهادت و انتظار حضرت ولی‌عصر (عج)، در حرکت است، افزود: این دو بال آن‌قدر این امت را بالا برده که آمریکا نمی‌تواند آن را شکار کند و همه اینها به برکت عاشورا است.

امام‌جمعه موقت مشهد شخصیت انسان را به دو گروه تقسیم کرد و گفت: اگر بخواهیم شخصیت یک انسان الهی را بشناسیم و خودمان یک انسان باشخصیت و الهی باشیم به فرهنگ عاشورا نیاز داریم، انسان یک شخصیت ظاهری دارد؛ مانند خوردن، خوابیدن، ازدواج، تولیدمثل و... و دارای یک شخصیت واقعی نیز است که برای رسیدن به این وجهه باید فرهنگ عاشورایی را تبیین کند.

زنان ایرانی باید همانند زینب(س) عاشورایی باشند

حجت الاسلام فرزانه در تعریف یک زن عاشورایی بیان کرد: زن عاشورایی؛ زنی بامعرفت، آگاه و با دانش است و باید همچون حضرت زینب (س) عاشورایی، بامعرفت و بابصیرت عمل کند. اگر زینب (س) در حادثه کربلا شرکت کرد نه به‌خاطر این است که خواهر حسین (ع) است؛ بلکه به‌خاطر اینکه زینب است و به این درک و تبیین رسیده بود که باید در این حادثه بزرگ شرکت کند.

فرهنگ عاشورا؛ مایۀ حیات، رشد و بالندگی است/ زن ایرانی باید همانند زینب(س) عاشورایی باشد

وی مطرح کرد: شخصیت واقعی انسان و منیتی که او را اشرف مخلوقات ساخته و از حیوانات جدا کرده را باید در فرهنگ عاشورایی جستجو کرد. در حادثه کربلا طبق آنچه در تاریخ آمده است مادرانی بودند همچون مادر وهب که فرزندان خود را برای نبرد با ظلم تشویق می‌کردند و شهادت را اجری بزرگ می‌دانستند. زن عاشورایی صبر و تعهد را از این مکتب فرامی‌گیرد.

وی همواره باخدا بودن را از مهم‌ترین صفات زن عاشورایی نامید و گفت: حضرت زینب (س) زمانی که با کاروان بازماندگان کربلا به پشت دیوار کوفه رسید، باآن‌همه مصیبت و سختی که به او رسیده بود روبه‌قبله ایستاد و نماز قافله شب خواند، و در سخت‌ترین شرایط از خدا رو برنگرداند.

اصرار دشمن بر بی‌حجابی زنان به دلیل ضربه‌زدن به آرمان‌های نظام است

عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با تأکید بر مسئله حجاب بیان کرد: این همه اصرار دشمن بر بی‌حجاب کردن زنان ایرانی به دلیل ضربه‌زدن به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. دشمن می‌داند که آرمان شهدا حفظ حجاب و ناموس بود؛ ازاین‌رو این فتنه را میان جامعه نشر می‌دهد که نسبت به شهدا و خانواده شهدا بی‌اعتنا باشید، مردم باید آگاه باشند، مسئله حجاب شوخی نیست و آن را جدی بگیرند.

فرهنگ عاشورا؛ مایۀ حیات، رشد و بالندگی است/ زن ایرانی باید همانند زینب(س) عاشورایی باشد

فرزانه خاطرنشان کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، برای اینکه انگلیس بتواند بر ایران حاکم باشد و همه چیز را به غارت ببرد رضاخان را واداشت تا دین‌وایمان مردم را مورد هجمه قرار دهد و روحانیت را قلع‌وقمع کند تا با این کار بی‌غیرتی و بی‌حجابی را میان مردم ترویج کند.

وی در ادامه اذعان داشت: بدانید هیچ جای دنیا مانند ایران به دین خدمت نکرده است و در هیچ کجای دنیا کشور اسلامی نداریم که ۳۰۰ هزار شهید در راه حفظ دین تقدیم کرده باشد.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید ولایت‌مداری را یاد بگیرید به شب عاشورا نگاه کنید و ببینید برخورد زن عاشورایی با رهبر و امامش که تسلیم و مطیع محض امام‌زمانش بود و شما نیز به‌عنوان یک زن مستقل و آزاده مانند یک منجی به رهبری نگاه کنید و حرف کسی را بر حرف ایشان مقدم ندارید.

امام‌جمعه موقت مشهد زن ایرانی را مستقل و آزاده تعریف کرد و توضیح داد: شما به‌عنوان یک زن مسلمان حق تصمیم‌گیری اسلامی دارید و آزاد هستید که در مورد نماز و روزه خود تصمیم بگیرید و به میل خودتان به انقلاب اسلامی عشق بورزید و در صحنه‌های انقلابی آنجایی که لازم است، وارد شوید.

خبرنگار/دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار