امام جمعه تربت جام با تاکید بر پیام های خون سیدالشهداء (ع) از جمله کوتاه نیامدن در مقابل ظلم و فساد، گفت: امروز ملت علیرغم همۀ مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برای تحقق عدالت و اقامه دین حق، حسینی وار پای این نظام ایستاده اند.
کد خبر: ۹۵۳۰۱۱۴
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

یکی از پیام های خون حسین(ع) کوتاه نیامدن در مقابل ظلم و فساد است

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت جام، حجت الاسلام حسین اسلامی در نماز جمعه عاشورایی با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و حرکت بر مدار عبودیت و بندگی خداوند متعال و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی علیه السلام و شهادت سالارشهیدان حضرت حسین بن علی (ع) و۷۲ تن از یاران باوفایش و تشکر و قدردانی از حضور پرشور و باشعور عزاداران در عاشورا اظهارکرد: امام حسین(ع) با خون خودش نشانه خدا و راه بندگی را به ما نشان داد و اسلام و دین خدا را احیا و زنده کرد.

خطیب جمعه تربت جام افزود: مکتب، مرام ، علامت، راه و نشانه قیام کربلا در طول تاریخ در حرکات و فعالیت های اجتماعی و صدای عزتمندانه «حسین حسین» نباید گم شود.راه پرافتخار سیدالشهدا نباید در ذهن پاک شود.

وی با اشاره به این که امام حسین (ع) تمام نیروی خودش را در حنجره جمع کرد، اظهار کرد: ظالمان و بدکاران من را درمیان دوراهی ذلت و عزت قرار دادند امام در مقابل ظلم ظالمان سر ذلت فرود نیاورد و اوج تقوا و ظلم ستیزی محقق شد.

امام جمعه بیان کرد: عظمت خون حسین (ع) در مقابل یک دنیا ظلم ایستاد و به همه دنیای ستمکاران نه گفت و جان خود را تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: پیام خون حسین (ع) برای ما این است که در مقابل ظلم، فساد و گناه کوتاه نیاییم. دشمنان از امام خواستند سکوت کند و هرکسی فساد را در جامعه ببیند و غیرت نورزد و موضع نگیرد و ساکت باشد به عذاب ظالمان دچار می شود.

اسلامی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام با خون خود دین خدا را احیا و زنده کرد، اگر سردار دل ها و همرزم آنان نبود حرمت حرم امام حسین در هم می شکست و امروز قرارگاه امام حسین (ع) ایران است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حرم است، دشمن اگر این حرم را از بین ببرد حرمی باقی نمی‌ماند. امروز ملت با همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی پای نظام ایستاده اند و برای تحقق عدالت و اقامه دین حق تلاش می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها