آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در صالح آباد و به ویژه روستای شهید پرور جعفریه با حضور هیأت های مذهبی برگزار شد که حضور برادران اهل سنت در جمع عزاداران شیعه باری دیگر بر وحدت و همدلی در این منطقه مرزی زیر بیرق حسین(ع) افزود.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۵۶
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از صالح آباد، آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در صالح آباد و به ویژه روستای شهید پرور جعفریه با حضور هیأت های مذهبی برگزار شد.

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان صالح آباد که در نقطه صفر مرزی قرار دارند، عشق و علاقه خود را به مکتب عاشورا با عزاداری در سوگ سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در وضعیت شدید گرد و غبار و بادشدید به نمایش گذاشتند.

حضور مداحان خوش آتیه در کنار دسته های زنجیرزنی و سینه زنی کودکان،نوجوانان ،جوانان و پیرغلامان و همراهی خواهران پیرو مکتب حضرت زینب(س) که باتمام جنجال های فضای مجازی و بی حرمتی های یک عده ای اندک از دشمنان داخلی و خارجی نشان دادن ما ملت امام حسینیم.

ایستگاه سیار نذورات مردمی و همچنین نذورات نیروهای هنگ مرزی که علاوه برتأمین امنیت مرزهای منطقه عاشقانه به عزاداران حسینی روز تاسوعا خدمت رسانی می کنند.

عشق به خدمتگزاری و خدمت رسانی به عزاداران امام حسین(ع) زوایای پیدا و پنهان فروانی دارد که زبان از بیان آنها قاصر است، امید است که این تصاویر،کلمات و جملات کوتاه که در کنار هم چیده می شوند گوشه ای از عشق ارادتمندان به حضرت اباعبدالله(ع) را بیان کند.

اوج وحدت و همدلی در مرز صالح آباد، زیر بیرق حسین(ع)

اوج وحدت و همدلی در مرز صالح آباد، زیر بیرق حسین(ع)/شکوه آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان + عکس و فیلم

مراسم عاشورای حسینی شهرستان صالح آباد امسال به میزبانی روستای جعفریه باحضورخیل عظیم مردم برگزارشد و محبان اهل بیت(ع)در عزای سرور و سالارشهیدان به سر و سینه زدند.

امسال مردم فارغ ازهرتردیدی، باشور و شعور در قالب هیات و دسته‌های مذهبی درمراسم‌ سوگواری، عزاداری، سینه و زنجیرزنی و سخنرانی روز عاشورای حسینی شرکت کردند و با سردادن فریادهای لبیک یا حسین(ع)، باردیگر ارادت و عشق عمیق خود به سیدالشهدا را ابراز کردند.

در این مراسم که باحضورامام جمعه، فرماندار، بخشداران و جمعی از مسئولان همراه بود، هیئت‌های مختلف مذهبی با نظمی مثال‌زدنی با حضور در محل اجتماع عظیم عاشوراییان منطقه صالح آباددر روستای جعفریه، ضمن سینه و زنجیرزنی و نوحه سرایی،ارادت خود را به محضر خاندان عصمت و طهارت، به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز کردند.

حضوربرادران اهل سنت منطقه در نماز و درجمع عزاداران باری دیگر وحدت و همدلی را درمنطقه افزود.

نماز ظهر عاشورا درمحل اجتماع عاشوراییان به امامت حجت الاسلام محمدساجدیان امام جمعه شهرستان صالح آباد اقامه شد.


خبرنگار/فتح الله برومندزاده

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار