خبرهای داغ:
یادواره شهدای والامقام عملیات مرصاد استان سمنان و بیست و ششمین یادواره شهدای شهر کلاته رودبار با سخنرانی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۸۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، یادواره بزرگداشت یاد وخاطره ۶۱ شهید والامقام عملیات غرورآفرین مرصاد استان سمنان و بیست و ششمین یادواره شهدای گرانقدرشهرکلاته رودبارکه همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی باحضور کم نظیرعاشقان مکتب ثارالله و رهروان راه شهدا از اقشار مختلف در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن زاده در این مراسم باشکوه ضمن یادآوری رشادت‌های ماندگار رزمندگان استان سمنان در عملیات مرصاد به ویژه دو گردان خط شکن حضرت قمر بنی هاشم (ع) و روح الله شهرستان دامغان، فرمایش خاطره انگیز رهبر فرزانه انقلاب در سفر سال ۸۵ خود به استان سمنان را یادآور شد که فرمودند: " تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود؛ که اگر نبود؛ دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند ".

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه به تبیین ویژگی‌ها و شباهت‌های شهدای سرافراز دوران دفاع مقدس با شهدای والامقام دشت کربلا پرداخت و گفت: عشق به شهادت، اخلاص در عمل با عیار بالا، عشق به عبادت خدا، ولایتمداری و ولایت پذیری و مراقبت از حجاب و عفت نوامیس از جمله شباهت‌های شاگردان ممتاز مکتب اهل بیت (ع) به اسوه‌های ماندگار قیام عاشورا است.

حسن زاده با اشاره به فتنه بزرگ سال گذشته و دسیسه‌های دشمن در برابر فریضه حجاب، اظهار داشت: امروز دشمن باهمه توان خود به دنبال عبور از تنگه‌های بسیاری همچون مرصاد است، اظهارداشت: اگر می‌خواهیم امروز همه تنگه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از دست ندهیم باید در عرصه جنگ نرم و جنگ ترکیبی باید همچون شهدای مرصاد به موقع و درست در برابر دشمن بایستیم، خسته نشویم و کوتاه نیاییم؛ مثل امروز که دشمنان می‌خواهند از تنگه‌ای خاص عبور نموده و دین را برای ما به گونه‌ای دیگر تفسیر کنند.

گفتنی است در این مراسم باشکوه و معنوی حاضران با بلند کردن کلام الله مجید روی دستان خود و سردادن ندای لبیک یا قرآن حتاکی و اهانت به کلام الله مجید در برخی کشور‌ها را محکوم و بر وحدت امت اسلام زیر سایه قرآن تأکید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار