خبرهای داغ:
شاهرود_ یک قلاده خرس قهوه‌ای در شاهرود بر اثر اصابت گلوله تلف شد و باید دامداران و کشاورزان مراقب این گونه ارزشمند باشند و از آسیب به آن‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۷۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

مرگ یک خرس قهوه‌ای در شاهرود/کشاورزان و دامداران مراقبت کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌رضا دزیانیان، محیط‌بان شاهرودی درباره آخرین بررسی‌ها از مرگ یک قلاده خرس قهوه‌ای در شاهرود اظهار کرد: پس از وصول گزارشی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد شمال‌غرب شاهرود، بلافاصله عوامل گشت سیار به محل اعزام شدند.
وی تصریح کرد: محیط‌بانان با همکاری احدی از دوستداران طبیعت، موفق به کشف لاشه این خرس قهوه‌ای در فاصله چند صد متری از باغات کشاورزی و در حاشیه جاده اصلی بسطام-کلاته‌خیج شدند.
این محیط‌بان شاهرودی گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته، مشخص شد که این گونه ارزشمند که نر و بالغ بوده و شب گذشته بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سینه دچار خونریزی داخلی شده و با دور شدن از باغات و جاده آسفالت تلف شده است.
دزیانیان ادامه داد: متأسفانه طی سالیان اخیر، معدن‌کاوی‌های بی‌رویه، دام‌های غیرمجاز و میل مردم به توسعه کشاورزی بدون توجه به کم‌آبی‌های اخیر و عدم نظارت و کنترل دقیق توسط ادارات مربوطه باعث ورود حیات‌وحش به ارتفاعات پایین‌تر و باغات و مزارع شده است که در این بین، برخی از کشاورزان و دامداران اقدام به از بین بردن حیات‌وحش مظلوم با استفاده از سموم یا اسلحه می‌کنند.
وی تصریح کرد: از عموم کشاورزان و دامداران که در نزدیکی زیستگاه‌های حیات‌وحش شهرستان امرار معاش و کسب روزی می‌کنند، خواهش داریم برای حفظ این گونه‌های ارزشمند از تلف کردن این جانداران خودداری کنند.
این محیط‌بان شاهرودی گفت: این افراد با ایجاد سروصدا، دیوارکشی و. مانع بروز خسارات مالی خود شده و ضامن حیات این جانداران جهت تداوم نسل شوند و عوامل اجرایی محیط‌زیست شهرستان نیز در حد توان و امکانات موجود یار و همراه همه عزیزان دامدار و کشاورز خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار