خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: هیأت باید انقلابی و فهم سیاسی و بصیرت سیاسی داشته باشد هر چند نواقصی است، اما غرق نعمتی هستیم که دشمنان غلط می‌خورند و باید توجه کرد.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۲۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

هیات باید انقلابی و دارای بصیرت سیاسی باشد/تاکید بر مشارکت در انتخاباتبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در رویداد بزرگ عهد همدلی ۲ گردهمایی فعالان عرصه هیأت شهرستان شاهرود در تکیه تاریخی بازار این شهر با تشکر از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این مراسم، اظهار کرد: ما سه سال داریم که سال معنوی که با شب قدر شروع و پایان می‌یابد که تقدیرات ما رقم می‌خورد و سال شمسی داریم که با فروردین شروع می‌شود و سال قمری که با محرم شروع می‌شود.
او ادامه داد: تنها سالی که فقه و شریعت ما با آن تنظیم شده سال قمری است که خداوند در قرآن بیان فرموده است که ماه دوازدهمش ماه ذی الحجه است.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: خوب است در آخر سال قهری حسابرسی داشته باشیم از محرم سال گذشته که پیامبر اسلام (ص) فرمود به حساب خودتان برسید قبل از اینکه حسابرسی واقعی در قیامت رخ دهد و نفستان را وزن کشی کنید قبل از اینکه میزان گذاشته شود و خود را تجهیز کنید برای روزگاری که همه باید بدان وارد شوند.
او ادامه داد: یکی از تجهیزات برای رسیدن به رستگاری اباعبدالله الحسین علیه السلام است و باید قدر بدانیم.
امینی تصریح کرد: در طول تاریخ ایران از سال‌های بسیار دور گردهمایی حسینی بوده و هست و از جمله مسائلی که همه باید دغدغه داشته باشند مسئله دین است و تقویت بنیه اعتقادی است.
او اضافه کرد: باید محبت دین و دین داران را در دل مومنین با شعر قرار دهیم و افتخار می‌کنیم زیر پرچم ولایت هستیم و هیأت ما و مداح و روحانی و واعظ باید انقلابی باشد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رهبر انقلاب بر انقلابی بودن تاکید دارند، گفت: برخی انقلابی گری را تند روی تلقی می‌کند که غلط است و هیأت باید انقلابی و فهم سیاسی و بصیرت سیاسی داشته باشد هر چند نواقصی است، اما غرق نعمتی هستیم که دشمنان غلط می‌خورند و باید توجه کرد.
او گفت: توقع این است همه اهل هیأت و منبر اهل مطالعه باشند و بروز باشند تا بتوانند خدمات را انجام دهند.
امینی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نسبت به مشارکت در انتخابات باید هیأت و واعظ و مداح حساس باشد و امیدآفرینی باید انجام شود در مقابل لجن پراکنی دشمن و باید نسبت به انتخابات و مشارکت و سلامت و رقابت و امنیت حساس باشند و باید از این ظرفیت استفاده شود در این دو ماه که به فرموده امام راحل همه هر چه داریم از محرم صفر داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار