خبرهای داغ:
نادیان رفیع:

طی دو سال آینده ۲۰ کیلومتر دیگر از محور نهاوند - ملایر زیر بار ترافیک می‌رود

همدان-مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان  گفت: اگر بتوانیم از اعتبارات ماده ۵۶ جذب کنیم طی دوسال آینده ۲۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک خواهد رفت.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۹۳
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حبیب نادیان رفیع در بازدید از محور نهاوند به ملایر اظهار کرد: محور نهاوند به ملایر، به طول ۴۲ کیلومتر از نهاوند شروع شده از آورزمان عبور می‌کند و نهایتاً به سه راهی دم سیاه به جاده  ملایر ـ بروجرد ختم می‌شود.

وی گفت: از این محور ۸ کیلومتر به صورت چهارخطه در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است که در این ۸ کیلومتر، به گواهی پلیس راه سالیانه ۶ نفر فوتی  که داشته، این رقم کاهش یافته است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: حدود ۲۲ کیلومتر تحت پیمان داریم که امید است از محل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شده و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از عملیات راهسازی این جاده نیمه کاره و ۹ کیلومتر هم هنوز پیمان نرفته است .

نادیان رفیع گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبارات (حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار) این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد اما با فاز بندی‌هایی که صورت گرفته با این ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری و با پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، اگر بتوانیم از اعتبارات ماده ۵۶ جذب کنیم طی دوسال آینده ۲۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک خواهد رفت .

وی بیان کرد: این محور راه ارتباطی سهل الوصول زوار ابا عبدالله الحسین (ع) است که یکی از محورهای پر ترافیک و حادثه خیز استان همدان محسوب می‌شود، که امیدواریم با تکمیل این پروژه به توسعه شهرستان نهاوند نیز کمک کند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در بازدید از محور نهاوند به برزول نیز اظهار کرد: این پروژه در سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات راکد ماند .

وی افزود: سال گذشته با پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ، در سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی با ابلاغ اعتبار از راهداری به راه و شهرسازی این پروژه از راکد بودن درآمد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نادیان رفیع تصریح کرد: این پروژه تنها پروژه‌ای در استان و شاید در کشور باشد که از محل راه‌های فرعی اعتبار آن ابلاغ شد و تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید .

وی با بیان اینکه این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار سال‌ها به طول انجامید، گفت: این پروژه زمانی شروع شد که دو اداره راهداری و راه و شهرسازی در یک مجموعه بودند و بعد از مدتی اداره راهداری از راه و شهرسازی جدا شد و پروژه‌های مربوطه راکد ماندند اما با پیگیری‌های دو سال اخیر آقای شهبازی از سازمان راهداری اعتباری ابلاغ شد که این پروژه به اتمام برسد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: تاکنون برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می‌شود برای ادامه این پروژه ۶ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات