خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام :
سردار علی محمد اکبری گفت: علم و فن آوری یکی از مؤلفه های قدرت می باشد که در موضوعات دفاعی و بازدارندگی هم می توان استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۸۰
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین اختتامیه طرح شهید فخری زاده (جهاد فن آوری) با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی بسیج استان، مهمانانی از سازمان بسیج کشور، فرمانده سپاه استان، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم سردار علی محمد اکبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عفاف و حجاب به مناسبت 21 تیرماه و همچنین شهدای علمی کشور، اظهار کرد: شهدای شاخص علم و فن آوری و دانشمندان بنام ایران اسلامی نشان دهنده اهمیت کار علم و فناوری هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: تأثیرگذاری یک دانشمند، فن آوری، یا یک نخبه در یک منطقه، سرزمین و کشور کمتر از نهادهای امنیتی نیست و چه بسا بیشتر هم باشد، به همین دلیل دشمنان به دنبال حذف این افراد هستند.

سردار اکبری، ادامه داد: اسناد علمی و دانشمندان دو هدف اصلی دشمنان به شمار می روند و باید کسانی که دراین حوزه فعالیت می کنند، قدر خود و کار ارزشمندشان که جهاد است را بدانند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جهادی دانست عرصه علم و فناوری را بیانگر اهمیت آن دانست که خدمت بالایی حتی نسبت به مجاهدت رزمندگان می باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با یادآوری رشد بسیار زیاد کشور و کسب رتبه های علمی بالای دنیا، تصریح کرد: علم و فن آوری قدرت آفرین است و یکی از مؤلفه های قدرت می باشد که در موضوعات دفاعی و بازدارندگی هم می توان استفاده کرد.

سردار اکبری گفت: شاخصه بسیار مهم ایران قوی مرهون علم و نوآوری هایی است که بروز و ظهور پیدا کرده و در همه زمینه ها می باشد.

وی، با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب استان چهارمحال و بختیاری، هم افزایی بین پارک علم و فناوری و بسیج علمی پژوهشی را قابل تقدیر دانست و گفت: طرح شهید فخری زاده با شعار «هرپایگاه یک سنگر دانش بنیان» از سوی بسیج علمی پژوهشی دنبال می شود.

سردار اکبری، کار بسیج را پشتیبانی، حمایت و بسیج کنندگی در بخش های مختلف از جمله علمی و فن آوری دانست.

شایان ذکر است؛ دکتر مهدوی معاون فن آوری و نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور هم از دیگر سخنرانان این مراسم بود که نحوه حمایت از نخبگان و دانشمندان در زمینه های علمی و فناوری را تبیین کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از مربیان طرح شهید فخری زاده استان چهارمحال و بختیاری و  نواحی مقاومت بسیج شهرستان های فارسان، کیار، لردگان  و بروجن که بهترین نواحی در زمینه علمی، پژوهشی و فناوری بودند به همراه سه نفر از صاحبان ایده های برتر علم و فناوری در جشنواره جهادگران سال گذشته تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار