خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه حادثه غدیر، حادثه شیعی نیست و برای تمام، اما اسلام و بشریت است، افزود: غدیر برای بشریت است و بشریت را در یک راه درست قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۹۹
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

غدیر واسطه بعثت و ظهور است/تجلی حقیقت غدیر در زندگی‌هابه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در مراسم خورشید غدیر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود به مناسبت دهه امامت و ولایت در سخنانی با تبریک اعیاد، با اشاره به اینکه بعثت بزرگترین عیدی است که خداوند به بشر هدیه داد، افزود: حلقه بین بعثت و ظهور آخرین حجت خدا، غدیر است.
او با بیان اینکه غدیر شروع یک جریان تاریخی است که ادامه دهنده بعثت می‌باشد، گفت: راه انبیأ را ادامه دهندگان حکومت اسلامی تا حضرت، ولی عصر (عج) ادامه و بعثت جهانی را به ظهور می‌رسانند و غدیر واسطه بعثت و ظهور است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود، حادثه غدیر را نقطه عطفی در تاریخ مشعشع بوسیله انبیا و اوصیا دانست و گفت: غدیر تمام نشدنی است و خورشید بی غروب است.
امینی تصریح کرد: اصل حادثه غدیر در سال دهم هجری رخ داد، اما اهداف غدیر و راهی که باز شده تمام نشده است و تا ظهور امام عصر (عج) ادامه دارد.
او با تاکید بر اینکه حادثه غدیر، حادثه شیعی نیست و برای تمام، اما اسلام و بشریت است، افزود: غدیر برای بشریت است و بشریت را در یک راه درست قرار می‌دهد.
امام جمعه شاهرود اظهار کرد: مثل روز روشن است که نتیجه غدیر که حاکمیت حق و عدالت و امامت عدل است بر کل کره خاکی تحقق پیدا خواهد کرد.
او تصریح کرد: برای این تمدن آخرین که علوی و نبوی است باید خود را آماده کنیم و از این فرصت‌ها حقیقت غدیر در زندگی ما تجلی پیدا کند.
غدیر واسطه بعثت و ظهور است/تجلی حقیقت غدیر در زندگی‌هافرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با تبریک اعیاد با بیان اینکه ۱۰۰ برنامه در این دهه به همت انجمن‌های هنری ادارات ارشاد اسلامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود بر بزرگداشت این ایام و ترویج فرهنگ علوی و نبوی تاکید کرد.
در این مراسم که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان، فرمانده حوزه بسیج ادارات الحدید شهرستان، مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و بسیج رسانه شهرستان شاهرود حضور داشتند، شاعران به شعری خوانی و اجرای سرود و اجرای نقاله خوانی و اجرای مرشد ملکی از برنامه‌های این مراسم غدیری بود.
این مراسم با همکاری انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، بسیج رسانه شهرستان، بسیج هنرمندان شهرستان و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود به مناسبت عید غدیر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار