خبرهای داغ:
شاهرود_ استاد برجسته موسسه امیر بیان قم گفت: اگر ما اهل جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر باشیم پیروز در مقابل توطئه‌های دشمنان هستیم.
کد خبر: ۹۵۲۳۶۰۸
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده توطئه‌های دشمنان استحجت‌الاسلام صالح پرور استاد متخصص موسسه امیر بیان قم در مراسم یادواره شهدای محله اسلامی شهید بهشتی شاهرود در مسجد مسلم بن عقیل (ع) با اشاره به خاطره‌ای از استاد دانشگاه ایالت میشیگان آمریکا و آزار یک زن توسط یک مرد و بی تفاوتی مردم، افزود: این استاد دانشگاه گفت به اندیشه رفتم چرا بی تفاوتی و در کتابخانه‌ها رفتم و تحقیق کردم که چگونه می‌توان این بی تفاوت و اتفاقات را حل کرد و برخورد کردم در مذهب شیعه در اسلام باب امر به معروف و نهی از منکر که این مسئله را می‌تواند حل کند و تنها نسخه‌ای که این چنین ناهنجاری‌ها را حل می‌کند است.
او با اشاره به کتاب نوشتن مایکل کوک در مورد امر به معروف و نهی از منکر در آمریکا در دو جلد و ترجمه آن، گفت: این استاد دانشگاه آمریکایی با تحقیق به این نتیجه رسیده است که امر به معروف و نهی از منکر نسخه مهم حل معضلات اجتماعی است و ما هنوز نمی‌دانیم چه کنیم.
این پژوهشگر حوزه دین، اظهار کرد: در تمام عرصه‌ها امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز لازم و ضروری است و نباید تعطیل شود و امام باقر فرمود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ها زنده می‌شود.
امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده توطئه‌های دشمنان استاو تصریح کرد: پند و بند و تدبیر در امر به معروف و نهی از منکر به فرموده شهید مطهری لازم است و مردم باید پند و تذکر و خیرخواهی را در پیش بگیرند.
صالح پرور با بیان اینکه حل این مشکل پیچیده نیست و همه دارند غصه می‌خورند، افزود: باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازی از خانواده‌ها شروع شود و در نهاد سلولی کار شود تا فراگیر گردد.
او با تاکید بر اینکه اگر ۲ درصد جامعه اهل امر به معروف و نهی از منکر باشند ریشه فساد کنده می‌شود، گفت: نگاه ما به این فریضه باید واجب و ضروری باشد.
استاد موسسه امیر بیان قم، با تاکید بر اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر ما سبب دو قطبی و ایجاد نارضایتی شود، افزود: باید اجرای فریضه ما سبب دستگیری از افراد باشد نه مچ‌گیری و این لطمه می‌زند و سبب تعطیلی این فریضه در جامعه شده است.
او تصریح کرد: با خیرخواهی و نصیحت کردن ما اجرای این فریضه در جامعه محقق می‌شود و باعث پیوستگی و همبستگی اجتماعی می‌شود.
امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده توطئه‌های دشمنان استصالح پرور با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر ترس ندارد و باید توبه کنیم از انجام ندادن این فریضه و جهاد تبیین، افزود: اگر ما اهل جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر باشیم پیروز در مقابل توطئه‌های دشمنان هستیم.
در این یادواره شهدا که با حضور اقشار مختلف مردم و معاونت اجتماعی سپاه ناحیه شاهرود و مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود برگزار شد، مداحان اهل بیت علیهم السلام به مرثیه سرایی پرداختند.
این مراسم به همت پایگاه‌های بسیج مسلم بن عقیل و حجاب و شورای محله اسلامی و هیأت و مسجد مسلم بن عقیل برگزار شد.

امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار