رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دوگانه ایمان و امید باید سرلوحه کار بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرارگیرد و بر مبنای آن برنامه ها عملیاتی و اجرایی شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۰۹
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سید محمود هاشمی در دومین روز از نهمین اجلاس بسیج اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد اظهارکرد: رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ چهاردهم خرداد ماه تفسیر و تبیین جدیدی از امام راحل(ره) ارائه دادند و دوگانه ایمان و امید را بیان کردند که در سال ۱۴۰۲ برنامه های ما باید بر پایه این دوگانه ایمان و امید عملیاتی و اجرایی شود.

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تمام هجمه های دشمن تحریم، تجزیه و حجاب است و همه این ها زمانی می تواند برای دشمن کارآمد و موثر باشد که ایمان ضعیف شود و از بین برود اما اگر ایمان قوی باشد همه این هجمه ها بی اثر خواهد بود.

وی گفت: ایمان و امید هدف دشمن است و تمام کارهای ترکیبی دشمن در راستای ضعف ایمان و ناامیدی نسبت به دین، حاکمیت، جمهوری اسلامی و روحانیت است در حالی که ایمان و امید است که انسان را استوار نگه می دارد لذا باید امید به پیشرفت و آینده کشور و دانشگاه توسط بسیج اساتید در دانشگاه ها ایجاد شود.

هاشمی با بیان این که رابطه بین امید و ایمان زایندگی دوجانبه را ایجاد می کند که باید به دنبال آن بود و ایمان و امید را باید اجتماعی کرد و به کلاس درس و خانواده برد افزود: استادی که نام و نشان بسیجی را همراه خود دارد باید نسبت به تقویت و گسترش امید و ایمان روز به روز تلاش کند.


وی اضافه کرد: شهید چمران الگوی نهضت استادی بود و در برابر همه تهدیدها فرصت آفرید و همه نخبگان و مسوولان بایستی به شهید چمران که نماد عمل، اخلاص، ایثار و ساده زیستی است اقتدا کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که استاد بسیجی برای شرایط سخت و تنگناهاست و باید با حداقل امکانات حداکثر فرصت ها را ایجاد کرد گفت: ظرفیت های بسیج از جمله دوگانه استاد و کلاس باید در راستای ایمان و امید استفاده شود چرا که محور و مهمترین الگوی تربیت اجتماعی دانشجویان کارکرد استاد و کلاس است.

هاشمی افزود: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی عزم جزم است تا به رسالت و احساس مسولیت خود نسبت به بیانیه نقش تعلیم و تربیت عمل کنیم.

وی ادامه داد: تصرفهای ذهنی بی شماری توسط دشمن در دانشجویان اتفاق افتاده و می افتد و اساتید باید با برنامه و به صورت منظم به این مساله بپردازند و به طور قطع در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۱ بیش از سه هزار نشست و اجلاس با محوریت جنگ ترکیبی، عفاف و حجاب و بیانیه گام دوم، و ۱۳۸ کرسی ترویجی با موضوعات مسأله محور در دانشگاه آزاد برگزار کرده است.

هاشمی برگزاری ۲۵۰ اردوی راهیان علم و فناوری با مشارکت پنج هزار استاد برای آشنایی جوانان با ظرفیت های کشور، صدور ۳۵ بیانیه توسط شورای تبیین مواضع و ۳۱۰ بیانیه توسط کانون های بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و تالیف و چاپ ۶۰۰ جلد کتاب و ۱۲۰ عنوان مقاله را از دیگر اقدامات بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار