خبرهای داغ:
دختر موفق بیرجندی با تاکید بر اینکه مهم ترین نهاد اجتماعی و دارای ابعاد مختلف نهاد خانواده است گفت: دختران مسلمان ایرانی هم می توانند از این موهبت و نعمت بزرگ برای ترقی و تمدن سازی استفاده کنند چرا که بانوان محور خانواده هستند و جایگاه متفاوتی در ژرفای کانون خانواده دارند.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۶۴
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، رعایت الگو‌های موفق بودن برای بانوان مسلمان طبق شاخص‌هایی که قرآن ارائه کرده بیش از آنکه به نفع هر کسی باشد به طور کامل به سود خود بانوان است. خداوند چیزی را برای خود طلب نمی‌کند و شرطی برای منفعت خودش نمی‌گذارد، می‌فرماید که نیکی و بدی شما به خود شما بر می‌گردد.

فاطمه زهرا مشکاتی دانش آموز متوسطه اول از شهرستان بیرجند نمونه‌ای از دختران محجبه، با نجابت و موفق مسلمان است که ثابت کرده راهی هموار برای نقش‌آفرینی زنان و دختران در جامعه ایرانی اسلامی باز بوده است و حداقل نمود‌های آن موفقیت‌های دختران این سرزمین در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی و ... است.

کسب رتبه سوم گفتمان مهدوی، رتبه برتر کشور در پرسش مهر ریاست جمهوری، رتبه سوم کشوری جشنواره خوارزمی، رتبه سوم کشوری جشنواره علمی، پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزان و حفظ چند جزء قرآن کریم از جمله موفقیت‌هایی است که این دختر نوجوان موفق تاکنون کسب کرده است.

وی در همین موضوع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: شاید بار‌ها شنیده باشید که راه رسیدن به موفقیت را تلاش‌های بی وقفه هر فرد معرفی میکنند، ولی به نظر من شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های خدادادی و علایق ذاتی هر فرد اهمیتی مضاعف دارد که باید شناخته شود و در راه رشد و شکوفایی همان استعداد تلاش صورت گیرد.
فکر میکنم شناخت استعداد هایم به من در این مسیر کمک زیادی کرده است، البته در مسیر رسیدن به این شناخت افراد زیادی به من کمک کرده اند ازجمله خانواده ام و معلمانی که همیشه همراهم بودند.


مشکاتی همچنین در خصوص رعایت عفاف و حجاب گفت: بدون شک حجاب و قوانین اسلامی نه تنها مانع پیشرفت همه جانبه دختران و بانوان نمی‌شود بلکه با ضریب دادن به آن مسیر موفقیت را برایشان هموار می‌کند و این قضیه نمونه‌های بی شماری هم دارد بانوانی که در طول تاریخ در همه‌ی عرصه‌ها درخشیده اند.

وی ادامه داد: به علاوه آن امروز هم دختران و بانوان موفقی که با حفظ حجاب و شئونات اسلامی در همه‌ی عرصه‌ها موفقیت‌های بزرگی کسب کرده اند می‌توانند چراغ راه ما باشند تا راه را گم نکنیم و با دیدن نمونه‌های عصر حاضر با امید بیشتر در این مسیر قدم برداریم. به نظر من بهتر است دختران سنگر حیا‌ی خود را نیز وسیله‌ای بدانند که آن‌ها را به هدف نهایی شان نزدیک‌تر می‌کند.

این دختر موفق با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری آینده‌ی کشور در دست ما نوجوانانی است که امروز در حال مهندسی آینده‌ی خود هستیم خاطرنشان کرد: آینده و سعادت کشور اسلامی ما در گرو تلاش‌های جوانان است، پس ما باید برای رویای زیبای تمدن اسلامی در عصر ظهور امام زمان (عج) در حد توانمان تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش تمدن ساز دختران عنوان کرد: اسلام برای دختران جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است و ما نیز می‌توانیم از ظرفیت‌های ایرانی بودن خود بهره بگیریم و گام‌های کوچک امروزمان را آهسته آهسته، ولی با دقت برداریم تا در فردا‌ها مسیر بلندی را که پیموده ایم مشوق ادامه‌ی حرکت ما باشد.

مشکاتی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نهاد اجتماعی و دارای ابعاد مختلف نهاد خانواده است افزود: فرهنگ ایرانی اسلامی اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل شده است، دختران مسلمان ایرانی هم می‌توانند از این موهبت و نعمت بزرگ برای ترقی و تمدن سازی استفاده کنند چرا که بانوان محور خانواده هستند و جایگاه متفاوتی در ژرفای کانون خانواده دارند. همانطور که بزرگترین انسان‌های تاریخ مادرانی با شخصیتی عظیم داشته اند.


وی با بیان اینکه مسئله‌ی پوشش و حجاب دیواری است که با ریختن آن دشمن گام بزرگی به سوی اهدافش برداشته است یادآور شد: در تنگنا‌های بزرگ تاریخ بانوان نقش اساسی داشته اند که بدون حضورشان انقلاب‌های بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران شکل نمی‌گرفت دشمنان هم با دانستن همین موضوع به تخریب هویت بانوان مسلمان ایرانی دست زده اند، بانوانی که سلامت کانون خانواده در گرو سلامت و نشاط آن‌ها است.


این دختر ممتاز همچنین با اشاره به تکلیف دختران در معرفی الگوی موفق بانوان مسلمان به جهان خاطرنشان کرد: ظهور منجی عالم در گرو بیداری بشریت است و ما مسئولیت بزرگی در راه معرفی اسلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه به دنیا داریم، وقتی جهانیان موفقیت‌های دختران مسلمان را ببینند خود به خود با زیبایی‌های تمدن اسلامی و بزرگترین آرزوی عالم آشنا می‌شوند.


وی به برنامه‌های خود در آینده اشاره کرد و گفت: تمام تلاشم را خواهم کرد که برای ایران اسلامی مفید باشم و ان شاالله در آینده در حدّ توان خودم گوشه‌ای از مشکلات کشورم را حل کنم.

مشکاتی خطاب به مسئولین افزود: شاید من هنوز در سنی نباشم که دیدگاه‌های وسیعی در سطح ملی و فرا ملی داشته باشم، اما در هر صورت به عنوان یک نوجوان از مسئولین کشورم انتظار دارم که مسیر پیشرفت دانش آموزان را هموار کنند و با آموزش‌های مفید و کاربردی و طراحی کتاب‌های درسی جذاب‌تر با مطالب مفهومی و مفید‌تر در مهندسی آینده کشور سهیم باشند و نقش خودشان را به درستی ایفا کنند.

وی در پایان عنوان کرد: امروز در مدارس علوم زائد زیادی تدریس می‌شوند که دانش آموزان می‌توانند به جای آن‌ها وقتشان را صرف یادگیری اموری آینده دار، مفید‌تر و سودمند‌تر کنند و متأسفانه بسیاری از شیوه‌های آموزشی مدرسه‌ها هم تنها جنبه مدرک گیری دارد و به عبارتی علم نافع را در بر نمی‌گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار