خبرهای داغ:
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی«ره» گفت: مسوولیت پذیری، اولویت‌بندی، آگاه به تحولات جهانی، اراده قدرتمند و روح معنوی از ویژگی‌های مهم اساتید بسیجی است.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۶۱
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

اساتید بسیجی تکلیف محور،آگاه به تحولات جهانی و سرشار از روح معنویت هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمود رجبی در همایش روز بسیج اساتید در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمه‌الله، طی سخنانی عنوان کرد: همه ما مدیون نهاد مقدس بسیج هستیم و دراین‌بین بسیج اساتید‌ با توجه به نقش‌آفرینی خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: همه‌کسانی که عضو بسیج اساتید هستند باید بدانند که خداوند لطف و نعمت بزرگی به آن‌ها عطا کرده و در راستای استفاده بهینه از این فرصت طلایی استفاده کرده و قدردان این لطف الهی باشند‌.

آیت‌الله رجبی با اشاره به دستاوردهای جهشی کشور در حوزه هسته‌ای، نانو، موشکی و غیره، گفت: بسیاری از دانشمندان و متخصصان این عرصه‌ها جزو اساتید بسیجی بودند، مهم‌ترین ویژگی این اساتید شناخت درست تکلیف و وظیفه در جایگاهی که در آن قرار دارند، بوده است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی«ره» گفت: این اساتید بسیجی با شناخت درست از وظیفه خود، در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی اولویت‌بندی کرده و به سراغ اولویت اول می‌رفتند.

اساتید بسیجی تکلیف محور،آگاه به تحولات جهانی و سرشار از روح معنویت هستند

وی ادامه داد: ویژگی دوم دانشمندان تأثیرگذار کشور در صنایع پیشران این است که پس از شناخت وظیفه و اولویت‌بندی آن، با تمام قوا ظرفیت‌های موجود را پای‌کار می‌آورند.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی«ره» گفت: یکی از شاخص‌های وجودی این قبیل از دانشمندان که آیت‌الله مصباح یزدی از مصادیق بارز آن بود، تربیت نیروی آینده کشور و ساختن ظرفیت‌های جدید است.

آیت‌الله رجبی اضافه کرد: احساس مسوولیت در برابر دین، ارزش‌های الهی و اولویت‌های نظام و رهبری در کنار نگرانی از توطئه‌های دشمنان جزو ویژگی‌های مهم اساتید بسیجی و دغدغه‌اند است.

آیت‌الله رجبی بابیان اینکه رصد تحولات و برنامه‌های دشمن پیش‌شرط حضور به‌موقع و اقدام تأثیرگذار است، افزود: اگر به هشدار، منویات و سخنان مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته عمل می‌شد، بسیاری از فتنه‌ها و مشکلات جاری در عرصه اجتماعی، فضای مجازی و غیره به وجود نمی‌آمد‌.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی«ره» همچنین از اخلاص و معنویت بعنوان ویژگی بارز اساتید انقلابی و بسیجی یادکرد و نسبت به عمق‌بخشی به این روحیه تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت توسل و ارتباط مستمر با اهل‌بیت عصمت و طهارت عنوان کرد: راه عمق‌بخشی به معنویت و دریافت امدادهای الهی، ارتباط قلبی همیشگی با این ذوات مقدس است.

ارسال نظرات