خبرهای داغ:
رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌ و بختیاری گفت: هدفگذاری بسیج اساتید بر طبق فرموده مقام معظم رهبری، رسیدن به تمدن اسلامی است؛ زیرا تحقق این تمدن، مقدمه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.
کد خبر: ۹۵۲۱۵۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج، مسئول سازمان  بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبیین شخصیت شهید مصطفی چمران و با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه مفتخر به این شخصیت فاخر هستند، اظهار کرد: شهید چمران انسانی جامع حکمت نظری و حکمت عملی بود یعنی شناخت درست از هستی و از وظایف انسانی خود داشت.

وی ادامه داد: وی در حین تحصیل در آمریکا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان و مبارز را در آنجا تأسیس می‌کند لذا نه فقط در علم کوشاست بلکه وظیفه اجتماعی خود را نیز فراموش نمی‌کند و علم را با عمل عجین کرده است که این مبارزه در کنار مبارزان لبنانی به مدت ۱۰ سال ادامه می‌یابد.

بسیج تصریح کرد: چمران با این پیشینه علمی مبرز در صحنه جنگ نیز بسیار برجسته بوده و بعدها به عنوان فرمانده جنگ‌های چریکی فعالیت می‌‌کند و در این راه شهید می‌شود.

علم‌آموزی؛ دغدغه اساتید بسیجی

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید مزین به نام شهید چمران است، توضیح داد: رویکرد بسیج اساتید هم همین است که خوب بدانند و اگر علم‌آموزی صورت بگیرد، بسیاری از آسیب‌ها، شبهات و انحرافات اتفاق نخواهد افتاد؛ اگر علم باشد، ثروت، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مابقی مؤلفه‌ها نیز تأمین خواهد شد و لذا اساتید بسیجی دغدغه این را دارند که قله‌های علم را فتح کنند و بسیاری از شهدای علمی ما از جمله شهید احمدی روشن از فعالان بسیج اساتید بودند.

بسیج بیان کرد: هدفگذاری بسیج اساتید بر طبق فرموده مقام معظم رهبری، رسیدن به تمدن اسلامی است زیرا تحقق تمدن اسلامی مقدمه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است که اخیراً مقام معظم رهبری پنج گام تحقق اهداف انقلاب اسلامی را بیان کردند و شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی می‌باشد.

رئیس بسیج اساتید استان با اشاره به عضویت ۱۲۰۰ مدرس در این نهاد از بین ۱۸۰۰ عضو هیئت علمی و مدرس حق‌التدریس دانشگاه‌های استان، بیان کرد: بر این اساس، دو سوم مدرسان دانشگاه‌های استان عضو بسیج اساتید هستند و دغدغه بسیجی بودن را دارند.

اهم فعالیت‌های بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری

بسیج در خصوص اهم برنامه‌های اجرا شده از سوی بسیج اساتید استان در سال گذشته، گفت: تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری، نخستین جشنواره شهید چمران با شرکت ۶۰۰ استاد دانشگاه‌های استان و معرفی اساتید برتر در حوزه‌های مختلف، تصویب سند «استاد-مسجد» و نیز سند «جهاد تبیین» در شورای فرهنگ عمومی استان از جمله این برنامه‌هاست؛ همچنین «پیوست فرهنگی» از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته بود ناظر بر اینکه کارهای عمرانی و اجرایی در استان باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

این مدرس حوزه و دانشگاه در استان افزود: تدوین و رونمایی از کتاب‌های تألیفی با همکاری اساتید استان از دیگر اقدامات بسیج اساتید استان در سال ۱۴۰۱ بوده است که از جمله به عناوینی چون «استاد تراز اسلامی» و «آمایش پیشرفت اقتصادی چهارمحال‌وبختیاری» می‌توان اشاره داشت. برپایی نشست‌ها، اردوها و بازدیدهای علمی، مسابقات ورزشی و ... از دیگر برنامه‌های سالانه این نهاد است.

بسیج در خصوص میزان استقبال اساتید عضو در برنامه‌های این نهاد، تصریح کرد: اساتید بسیجی در سه گروه قابل تقسیم‌بندی هستند که بخشی از آنان فقط عضویت دارند یعنی از حیث اندیشه همراه تفکر بسیجی هستند، گروه دوم اعضایی هستند که تنها در فراخوان‌های و دعوت‌ها همراهی می‌کنند یعنی خودشان پیش‌قدم کار نیستند؛ دسته سوم آنانی هستند که دغدغه دارند و پیش‌قدم کار و همکاری هستند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: اساتيد رشته‌های مختلف در هیئت‌های اندیشه‌ورز به بحث و تبادل اطلاعات پرداخته و سندهایی جهت پیشرفت استان و حتی کشور در ساحت‌های گوناگون تهیه و تدوین و به مسئولان کشور و استان پیشنهاد می‌دهند؛ فعالیت مراکزی نظیر اندیشکده آب یا اندیشکده بوم‌گردی و گردشگری و نظیر اینها ذیل بسیج اساتید استان، منشأ خدمات علمی برای استان هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان در خصوص برنامه‌ریزی برای ۶۰۰ استادی که عضو بسیج اساتید نیستند، بیان کرد: بخش عمده‌ای از این اساتید به علت موانعی که ممکن است برای چاپ مقالات خارجی و فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور برایشان ایجاد شود، عضو بسیج اساتید نمی‌شوند. در هیئت‌های اندیشه‌ورز هیچ الزام و قیدی برای عضویت در بسیج اساتید وجود ندارد و همه می‌توانند مشارکت داشته باشند؛ امیدواریم در فراخوان جدید شاهد عضویت اساتید جدید باشيم.

بسیج در پایان با تأکید بر مطالبه‌ مقام معظم  رهبری ناظر بر جهاد تبیین و با اشاره به اینکه این مطالبات به‌ویژه از سوی حوزه و دانشگاه و نهادهای نخبگانی محقق نشده است، گفت: کارهایی انجام شده اما اینکه در دل جامعه و برای اقشار و لایه‌های گوناگون تبيين تحقق پیدا کند، هنوز کاری نکرده‌ایم یعنی نهادهای علمی، فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی ضعیف عمل کرده‌اند و انتظارات برآورده نشده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار