فرمانده ناحیه بسیج طرقبه شاندیز گفت: با کمک بسیج سازندگی و حمایت گروه های جهادی این ناحیه ۲۲ شغل از جمله مشاغل راکد در سطح این شهرستان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احیا و به چرخه تولید و اشتغال آفرینی بازگشتند.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۸۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، بسیج سازندگی با همکاری گروه های جهادی سپاه طرقبه شاندیز در سطح شهر و روستاهای شهرستان در راستای محرومیت زدایی و کمک به اقشار کم برخوردار و محروم شهرستان همواره حضوری فعال و چشمگیر داشته است این فعالیت های مردمی محور در قالب محرومیت زدایی باهدف کمک به مردم مناطق کم برخوردار در عرصه های مختلف از سازندگی و عمرانی، پزشکی، آموزشی، هنری، ورزشی گرفته تا کمک به ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده و تشویق به فرزند آوری در قالب تامین جهیزیه و سیسمونی با کمک گروه های جهادی در حال انجام است، اما گروه های جهادی این شهرستان این بار در حمایت از تولید و اشتغال زایی پای کار آمدند و نقش مفید و موثر خود را در این عرصه نیز به نمایش گذاشتند و با حمایت و کمک به احیای مشاغل راکد و بازگرداندن صاحبان این مشاغل به چرخه تولید و اشتغال کشور، سنگ تمام گذاشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، اظهار کرد: با حمایت و کمک های بسیج سازندگی ناحیه و گروه های جهادی ۲۲ شغل از جمله مشاغل راکد در سطح این شهرستان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال دوباره احیا و به چرخه تولید و اشتغال آفرینی بازگشتند.

فعالیت ۶۰ گروه جهادی خواهر و برادر در طرقبه شاندیز

سرهنگ دوم پاسدار روح الله پسندیده با بیان اینکه حدود ۶۰ گروه جهادی متشکل از خواهران و برادران در سطح شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت دارند، تصریح کرد: هر گروه جهادی بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ نفر عضو دارد که این گروه های جهادی در قالب محرومیت زدایی و کمک به مردم در مناطق محروم در عرصه های مختلف از جمله کمک به تعمیر و بازسازی خانه های معسرین، کمک های مومنانه در قالب بسته های معیشتی و اقلام خوراکی، تامین و اهدای جهیزیه و سیسمونی به نوعروسان کم برخوردار و خانواده های نیازمند فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از قالب های فعالیت های گروه های جهادی شهرستان ایجاد و اداره صندوق های قرض الحسنه جهت اعطای وام های خوداشتغالی در سطح شهر، محلات و روستاهای شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه کمک به احیای مشاغل راکد در سطح شهرستان در ۲ زمینه انجام شده، بیان کرد: بخش اول در زمینه مشاغلی است که نیاز به سرمایه دارند و سرمایه در گردش آنها کم شده است به صاحبان این مشاغل در قالب اعطای وام قرض الحسنه کمک شده است، بسیج سازندگی سپاه طرقبه شاندیز با اعطای وام به این افراد باعث شده که صاحبان مشاغل راکد، اشتغال خود را دوباره احیا کنند و به چرخه اشتغال و تولید کشور برگردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان طرقبه شاندیز با بیان اینکه بیشتر کمک ها به احیای مشاغل راکد در قالب اعطای وام انجام شده چون مشاغل امروزی اکثرا درگیر مسائل سرمایه در گردش هستند، اظهار کرد: اما قالب دوم کمک بسیج سازندگی سپاه این به احیای مشاغل راکد، مشاوره است، که با تخصص های مختلف اعضای گروه های جهادی بسیج سازندگی شهرستان در بازاریابی ، فضای مجازی و فروش ارائه می شود.

وی افزود: اعضای گروه های جهادی با مشاوره به صاحبان مشاغل راکد کمک می کنند که بتوانند فروش خود را بهترانجام دهند و در همین راستا مشاوره های تخصصی بستگی به مشاغل افراد نیز به آنها ارائه می شود.

پسندیده با اشاره به وام هایی که به احیای مشاغل راکد اختصاص داده شده است، بیان کرد: این وام ها ۲ بخش را شامل می شود؛ یک موضوع به صندوق های قرض الحسنه ای مربوط می شود، اکثر پایگاه های مقاومت بسیج در محله صندوق قرض الحسنه دارند و این صندوق ها به صورت مستقل در محلات به افراد وام اعطا می کنند.

 احیای ۲۲ شغل راکد با اعطای ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب وام قرض الحسنه

وی با اشاره به اینکه بخش دوم کمک ها به بسیج سازندگی شهرستان مرتبط است که وام به صاحبان مشاغل اعطا می شود، افزود: تاکنون بالغ بر۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب وام قرض الحسنه جهت کمک به احیای تعداد ۲۲ عدد از مشاغل راکد توسط بسیج سازندگی طرقبه شاندیز اعطا شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه طرقبه شاندیز با اشاره به پرداخت وام از طریق صندوق های قرض الحسنه بسیج در سطح شهرستان اظهار کرد: تعداد ۳۴۳ مورد وام و همچنین ۱۵۸ مورد کمک بلاعوض شامل پرداخت قبوض و سایر موارد در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اشتغال زایی دوباره برای افراد به واسطه کمک به احیای مشاغل راکد بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر به واسطه این حمایت ها به اشتغال برگشته اند که این مشاغل بیشتر در کارگاه های تولیدی است و اغلب این کارگاه های تولیدی در زمینه های خیاطی و محصولات نساجی فعالیت دارند که مشاغل، تولیدات، هنرهای دستی و محصولاتی در زمینه پوشاک و دوخت لباس را در سطح شهرستان شامل می شود.

پسندیده بیان کرد: شناسایی صاحبان مشاغل راکد توسط گروه های جهادی در سطح شهرستان و با همکاری بسیج سازندگی در حوزه های بسیج انجام می شود و این افراد بعد از شناسایی جهت حمایت به بسیج سازندگی سپاه شهرستان جهت احیای وام معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه شهرستان طرقبه شاندیز جهت کمک و حمایت از احیای مشاغل راکد پای کار آمدند.

خبرنگار/ دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار