خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: ۹۵ درصد عرصه‌های ملی دارای سند شده اند و دست درازی به زمین‌ها مشکل شده است.
کد خبر: ۹۵۲۰۸۸۸
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

سند دار شدن ۹۵ درصد عرصه‌های ملی شهرستان شاهرودمحمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار بسیج به مناسبت هفته جهادکشاورزی با بیان اینکه مسئولیت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل داری و آبخیزداری را بر عهده داریم، به بند‌های خاکی اشاره کرد و افزود: بند‌های ما سیل‌های اخیر را کنترل کرد و این بدان معناست که آبخیزداری کنترل کننده سیلاب‌ها بوده است.
او ادامه داد: اعتبارات در بحث آبخیزداری توسط فرمانداری ارجاع شد و در موضوع مطالعات انجام و اعتبارات ملی دریافت و مطالعات آبخیزداری انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به بیابان زدایی و کاشت نهال، گفت: در بیابان‌های بیارجمند و طرود نهال کاری شده طاق و ... شده که دو سال آبیاری می‌خواهد و بعد در اختیار طبیعت قرار می‌گیرند.
او با تاکید بر کنترل هرز آب‌ها در بیارجمند و جیلان و بذر پاشی و احیا مراتع با همکاری مرتع داران، افزود: و در راستای احیا جنگل و نهال کاری کار‌ها انجام شده و کاشت یک میلیارد نهال در کشور و تولید هر سال ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نهال بیشتر شده و یکی از شهرستان‌های تولید نهال هستیم و از پاییز توزیع می‌کنیم که سنجد و تبریزی تولید می‌کنیم که برای چوب و میوه آن سرمایه گذاری شده است.
کشاورزیان، آموزش و ترویج را مهم دانست و بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان و تشکل‌های مردمی همیار طبیعت تاکید کرد و گفت: تک برگی کردن سند‌های شهرستان را داریم و ۹۵ درصد عرصه‌های ملی دارای سند شده اند و دست درازی به زمین‌ها مشکل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار