خبرهای داغ:

رونمایی از کتاب (عطر آبان) خاطرات شهید عبدالرحیم عامری در شهر رویان+ عکس

شاهرود_ در مراسمی از کتاب (عطر آبان) گوشه‌ای از خاطرات شهید عبدالرحیم عامری در شهر رویان با حضور مسئولین رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۳۳
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

رونمایی از کتاب (عطر آبان) خاطرات شهید عبدالرحیم عامری در شهر رویان+ عکسبه گزارش خبرنگاربسیج، رونمایی از کتاب عطر آبان، مجموعه خاطرات شهید عبدالرحیم عامری در گردهمایی سراسری رزمندگان بخش مرکزی شهرستان شاهرود در مسجد جامع شهر رویان برگزار شد.
در این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران و امام جمعه شهر رویان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان و سرپرست بخشداری مرکزی، مسئول کانون خادمیاران رضوی شهرستان، شهردار و شورای اسلامی شهر رویان، فرماندهان حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف و کلانتری ۱۴ شهر رویان، سردار کاجی راوی و پژوهشگر دفاع مقدس، رئیس ستاد یادواره شهدا شهر رویان و همسر و فرزندان این شهید و نویسنده کتاب حاج مصیب معصومیان از این کتاب رونمایی شد.
حجت السلام جلایی صلائی امام جمعه رویان در این مراسم با اشاره به گوشه‌ای از خاطرات این شهید بیان شده از زبان همرزمانش گفت: این شهید بیسواد بوده و دارای چندین دختر است و با روحیه لطیف و خدمت به مردم به مقام والای شهادت رسیده و این‌ها باید الگوی جوانان امروز باشند.
سردار حسین کاجی نیز به همسر شهید از حرم حضرت معصومه (س) و عتبات عالیات هدایایی به رسم یادبود اهدا کرد.
دختر شهید نیز در این مراسم دلنوشته‌ای قرائت نمود و از همه دست اندرکاران نگارش و چاپ این کتاب تقدیر و تشکر نمود.
شهید عبدالرحیم عامری متولد سال ۱۳۲۰ شهر رویان است که در سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم در منطقه عین خوش بر اثر اصابت ترکش در حالی که کارگر شرکت شکر شاهرود بود شربت شهادت را نوشید و در گلزار شهدا شهر رویان آرام گرفت.
در قسمتی از کتاب عطر آبان می‌خوانیم:
باورکردنی نبود. عبدالرحیم... عبدالرحیم آن‌سوتر در خاک و خون غرقه بود. پا‌هایم قدرت حرکت و ایستادن نداشت. چهاردست‌وپا خودم را رساندم به عبدالرحیم. نگاه کردم. ترکش به پایش خورده بود. بر اثر موج انفجار سرش اذیت شده بود. خون در گوش‌هایش لخته شده بود. رنگی به رخ نداشت. خون زیادی از دست داده بود. در گودالی قرار داشت. زیر پاشنۀ پای سالمش اثر کنده شدن بود. یا از درد این کار را کرده بود یا جان دادن. نمی‌دانم... دست بزرگ و پینه‌بسته‌اش روی سینۀ پهن و مردانه‌اش قرار داشت. عکسی در دستش مچاله شده بود. عکس را گرفتم. عکس خانوادگی‌اش بود. عکسی با همسر و پنج دخترش... ماه آبان برایم عطر شهدا را می‌دهد.
کتاب "عطر آبان" در ۱۶۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است.
علاقه‌مندان برای مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند با ورود به سایت من و کتاب manvaketab.com و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار