خبرهای داغ:
گردان103امام حسین(علیه السلام) :

برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت شهادت رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق(علیه السلام)

به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(علیه السلام)، مراسم سوگواری به همین مناسبت همراه با سخنرانی ومداحی با حضور مردم، کسبه، پایوران وبسیجیان گردان103امام حسین(علیه السلام) در محل ساختمان شهید قوچانی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۵۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام)، به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(علیه السلام)، مراسم سوگواری به همین مناسبت همراه با سخنرانی ومداحی با حضور مردم، کسبه، پایوران وبسیجیان گردان103امام حسین(علیه السلام) در محل ساختمان شهید قوچانی برگزار گردید.

فرمانده گردان103امام حسین(علیه السلام) با اعلام این خبر گفت:  ابتدای مراسم با فریضه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین فلاح و قرائت حدیث شریف کسا شروع و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رجب پور به ایراد سخنرانی پرداخت.

این سخنران خاطر نشان کرد: حدیث معتبری داریم که اکثر مردم شنیده اند که حضرت امام صادق(علیه السلام) در جمعی فرمودند: (إِنَّهُ لَا ینَالُ شَفَاعَتَنَا مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلَاةِ) یعنی: «شفاعت ما شامل کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی رسد».

حجت الاسلام والمسلمین رجب پور با اشاره به حدیث امام ششم ادامه داد: مقصود از سبک شمردن نماز، این است که انسان برای نماز ارزش و اهمیت لازم و شایسته را قائل نباشد و با وجود داشتن اختیار و قدرت برخواندن آن نسبت به این فریضه الهی سستی نماید.

این سخنران مصداق های سبک شمردن نماز را این گونه بیان کرد: مثال از سبک شمردن نماز یعنی: 1.تاخیر نماز، 2.باعجله نماز خواندن، 3.کسالت و بیحالی، 4.بی توجهی 5.فکر انسان موقع نماز همه جا بودن بجز نماز، 6. در نماز با اشاره به دیگران چیزی را فهماندن، و...

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم مداح اهل بیت کربلایی سعید میرفهیمی به نوحه خوانی وعزاداری پرداخت و جمع حاضر به یاد مصائب اهل بیت به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار