خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

کارگران سرپنجه‌های تحقق رشد تولید و توسعه پایدار هستند

طالبی گفت: سرپنجه‌های رشد تولید و توسعه پایدار همین کارگرانی هستند که با کار‌های طاقت فرسا و به صورت شبانه‌روزی به نظام و جامعه خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۷۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه گرامیداشت روز کارگر، از جایگاه کار در فرهنگ اسلام گفت و افزود: کارگران در صورتی خواهند توانست در راستای رشد تولید و مهار تورم اثرگذار باشند و چرخ اقتصاد را به گردش دربیاوند که زمینه کار سالم برای آنان فراهم باشد.

وی با اشاره به حدیث نبوی پیامبر (ص) که به دنبال روزی حلال رفتن، بر هر مرد و زن مسلمان واجب است، تصریح کرد: براساس این روایت از پیامبر اسلام، وقتی کارگر برای رزق و روزی خود و خانواده‌اش زحمت می‌کشد درآمدی که از این راه کسب می‌کند حلال است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: کار برای زن و مرد تفاوتی ندارد و می‌توانند متناسب با وضعیت جسمی خود کار کنند.

وی با بیان اینکه در این روایت فقط بحث نیاز به کار مطرح نیست و کار بر مسلمانان تکلیف شده، گفت: در روایت دیگری پیامبر گرامی اسلامی فرمودند: «عبادت هفتاد قسمت است و برترین آن پی روزی حلال رفتن است.»

طالبی با اشاره به پاداش کار و کارگری در دین مبین اسلام، اظهار داشت: امام رضا (ع) درباره پاداش کسب روزی برای خانواده فرمودند: «کسی که دنبال روزی می‌رود تا آبروی خود و خانواده‌اش را حفظ کند، اجر و پاداشش از رزمنده‌ای که در راه خدا جنگ می‌کند بیشتر است.»

وی با تأکید بر اینکه کار کردن باید برای دنیا و آخرت باشد، افزود: امام کاظم (ع) همواره به کار و تلاش در دنیا در کنار تلاش برای آخرت توصیه می‌کردند و از ایشان روایت شده که فرمودند: «برای دنیایت آنگونه کار کن که گویا زندگی جاودان داری و برای آخرتت آن‌گونه کار کن که گویا فردا مرگت فرا خواهد رسید.»

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه پیامبران و معصومین (ع) اسوه و الگوی کار و تلاش هستند، تأکید کرد: موضوع «اقتصاد» در نامگذاری عناوین سال‌ه، ا از جمله موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است و سال جدید را نیز با عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده اند.

طالبی بر ضرورت توجه به اصل ایمنی شغلی و بیمه کارگران تأکید کرد و ادامه داد: وظیفه همه مسئولان است که در این زمینه پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: برای بیمه کارگران ساختمانی در جلسه‌ای مقرر شد یک نفر این موضوع را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کند و قول می‌دهیم طی دو ماه آینده این موضوع محقق خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای مسکن کارگری در حوزه راه و شهرسازی در مورد تأمین زمین مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار