خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

راهپیمایی ۲۲ بهمن، تبلور وحدت ملی ایرانیان

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این روز، روز تبلور وحدت ملی ایران است و امثال این روز‌ها سبب ایجاد اتحاد و همدلی ملی است و باید قدر بدانیم.
کد خبر: ۹۴۹۱۹۹۴
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

راهپیمایی ۲۲ بهمن، تبلور وحدت ملی ایرانیانبه گزارش خبرنگار فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در مراسم بزرگداشت شهدای اصناف و بازاریان این شهرستان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر در سخنانی با اشاره به تاکید قرآن کریم به ایام الله و یادآوری نعمت‌ها که مصداق شکرگذاری است، اظهار کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ما سال انقلابی را جشن می‌گیریم که چه نعمت‌هایی را این انقلاب به ما ارزانی داشته است.
وی افزود: یکی از مهمترین نعمت‌های انقلاب اسلامی، احیا دین و اسلام و اهل بیت علیهم السلام است و این انقلاب حق بر همه ادیان وحیانی دارد که آن‌ها را زنده کرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اگر در طول رهبری امام خمینی (ره) بررسی کنیم، پر کاربرترین واژه اسلام و دین است، گفت: علت این موضوع نیز این است که در اسلام آزادی معنوی نه به معنای بی بند و باری و ولگاری وجود دارد و این نعمت بزرگی است.
وی نعمت دیگر انقلاب را مردم عنوان کرد و افزود: مردم به برکت انقلاب اسلامی تحول اساسی پیدا کرده و تربیت یافته و به فرموده امام خمینی (ره) از امت پیامبر اسلام نیز بهتر هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه یکی از بهترین تربیت‌های امام راحل برای ملت ما روحیه شهادت طلبی و نترسیدن است، گفت: اگر شهادت طلبی مردم نبود، ۱۷ شهریور و چهلم‌ها رخ نمی‌داد و شهدای انقلاب اسلامی دارای این ویژگی مهم بودند که امام و انقلاب به ما آموخت.
وی با بیان اینکه نعمت‌ها را باید یادآوری کرد و شکر گذار بود، تصریح کرد: شهدا با آگاهی و انتخاب آزاد جان بر کف از کشور و ولایت و دین دفاع کردند و از همه اقشار و اصناف حضور داشتند.
امینی با اشاره به معنای ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: امامین انقلاب تمام وجود خود را وقف انقلاب و مردم کردند و این جفاست که آن‌ها را دیکتاتور بخوانند، چرا که دیکتاتور رضا خان و پسرش بودند که بر مردم ستم می‌کردند و در برابر بیگانگان تسلیم و سر سپرده بودند.
وی با تاکید بر رعایت انصاف در قضاوت ها، گفت: ولایت نعمت کمی نبود که به اعتراف دشمنان اگر رهبر انقلاب نبود تاکنون یکی از این توطئه‌ها برای سرنگونی هر کشوری کافی بود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به نعمت وجود که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، افزود: از یا ۱۳۵۶ که انقلاب شکل اساسی گرفت همه از یک نفر حمایت و تبعیت کردند و اختلاف نداشتند، هر چند اختلاف سیاسی و گرایش سیاسی بود، اما وحدت پایه پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
وی تصریح کرد: در دفاع مقدس و تاکنون وحدت عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده است و دشمن این موضوع را هدف قرار داده است و تلاش دارد با ایجاد اختلاف به اهداف شوم خود برسد.
امینی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این روز، روز تبلور وحدت ملی ایران است و امثال این روز‌ها سبب ایجاد اتحاد و همدلی ملی است و باید قدر بدانیم.
وی امداد‌های غیبی را از نعمت‌های الهی عنوان کرد که در طول انقلاب اسلامی بار‌ها و بار‌ها شاهد آن بودیم، افزود: در صحنه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس تاکنون ما شاهد امداد‌های غیبی بوده ایم و این نیز نعمتی بزرگ است که باید فراموش نکنیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر جنگ اقتصادی دشمن و ایستادگی در برابر این جنگ ترکیبی، گفت: اگر استقامت و پایداری کنیم کمک خدا شامل حال ما می‌شود همانطور که در طول انقلاب شاهد بوده ایم و باید مراقب باشیم و در مسیر ثابت قدم بمانیم.
در این مراسم که اقشار مختلف مردم و مسؤولین شهرستانی حضور داشتند، یاد و خاطره شهدای اصناف و بازاریان شهرستان شاهرود گرامی داشته و از سه خانواده شهید اصناف و بازاریان نمونه بسیجی با اهدا لوح تقدیر و هدیه توسط امام جمعه شاهرود، معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود و رئیس اتاق اصناف و ریاست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان تقدیر به عمل آمد.
این مراسم به همت بسیج اصناف و بازاریان الهادی، اتاق اصناف، اداره صمت و همکاری پایگاه امام موسی کاظم (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار