خبرهای داغ:
24 آذرماه؛

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات استان سمنان برگزار می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره علمی فرهنگی و هنری زکات در استان سمنان خبر داد و گفت: این جشنواره 24 آذرماه امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۶۶۲۸۹
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علی بحیرایی در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: 24 آذرماه امسال نخستین دوره جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان سمنان با عنوان "هواتو دارم" به میزبانی سمنان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه زکات در بین واجبات دین از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت: زکات در استان سمنان شرایط بسیار خوب و مطلوبی دارد و مؤدیان و مبلغان این استان در این حوزه علیرغم خشکسالی های چندسال اخیر و پاره ای مشکلات به خوبی ورود کرده اند و به عبارتی به وظیفه دینی خود به خوبی عمل کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه دین اسلام دین کار و تلاش است و دین فقر و گداپروری نیست گفت: کمیته امداد نیز در همین راستا به دنبال نهادیه کردن فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده هاست.

بحیرایی با تأکید بر اینکه اولویت اقدامات کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها در دو بخش توانمندسازی اقتصادی و توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی است گفت: در بخش توانمندسازی اقتصادی بحث اشتغال و کارآفرینی و در بخش اجتماعی و فرهنگی پرداختن به موضوعاتی همچون معاضدت های حقوقی، تحصیل، درمان، معیشت و ... اقدامات خاص و ویژه ای در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات در راستای کمک به فقرزدایی به عنوان یک الگوی اقتصادی اسلامی با جدیت از سوی نهاد حمایتی کمیته امداد دنبال می شود گفت: باید از تمام ظرفیت ها در این جهت استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بیان کرد: موضوعات این جشنواره در 13 بخش با عناوینی نظیر افزایش مشارکت های خیرین با فناوری روز، تدوین روش های نو در ترغیب مؤدیان، ظرفیت ها و خلأهای قانونی ترویج، نقش زکات در توانمندسازی جامعه، فناوری های نوین در امور خیریه، زکات و عرصه های اجتماعی نوین، مدیریت امور خیر و احسان، مبانی فقهی زکات مستحب، زکات در اقتصاد عصر جدید، زکات در فقه حکومتی، آینده پژوهش زکات، تبیین وجوب زکوات برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در بخش علمی در چهار قالب پایان نامه، پژوهش، رساله و مقاله و در بخش فرهنگی و هنری در سه قالب فیلم و داستان کوتاه، عکس و نقاشی و تولید محتوای دیجیتال(تلفن همراه) صوت و تصویر ارسال کنند.

بحیرایی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار یکم آذرماه 1401 تعیین شده است، گفت: آدرس دبیرخانه این جشنواره سمنان، میدان دریادار همتی، خیابان میرزاکوچک خانه مرکز رشد واحدهای فناور پورسینا، مرکز نوآوری و کارآفرینی قومس است.

وی بیان کرد: آدرس پست الکترونیکی این جشنواره نیز به نشانی ZEKAT@MAIL.IR  است و به برگزیدگان این جشنواره تندیس جشنواره تقدیرنامه معتبر و جوایز نقدی نفیس در هر بخش اهدا خواهد شد.

بحیرایی اظهار داشت: از ابتدای سال 1401 تا کنون 16 میلیارد و 255 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که 100 درصد آن برای فقرا و نیازمندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان 158 روستا داریم که زکات پرداخت می کنند؛ گفت: 230 عامل زکات در شهر و روستاهای استان سمنان فعال هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه 98 مبلغ و روحانی برادر و خواهر در بحث تبلیغ امر زکات در استان سمنان مشغول فعالیت هستند گفت: شورای زکات در استان سمنان در تمامی شهرهای این استان برگزار می شود.

بحیرایی بیان کرد: درآمد حاصله از زکات صرف امور مختلفی همچون تهیه جهیزیه، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، احداث مسکن، تعمیر و مرمت مسکن و تهیه سبدکالا ویژه فقرا و نیازمندان و ... می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار