خبرهای داغ:
به مناسبت ۱۵ خرداد ماه صورت گرفت

برگزاری یادواره شهدای شهر آیسک و تجدید میثاق مردم این شهر با آرمان های امام و شهدا

همزمان با یوم الله 15خرداد و سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، یادواره 22 شهید شهر آیسک، همراه با مراسم یادبود امام، شهدای 15خرداد و 5 شهید گمنام مدفون این شهر در حسینیه شهدای آیسک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۰۵
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرنگار افتخاری حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدای شهر آیسک، همزمان با یوم الله 15خرداد و سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، یادواره 22 شهید شهر آیسک، همراه با مراسم یادبود امام، شهدای 15خرداد و 5 شهید گمنام مدفون این شهر در حسینیه شهدای آیسک برگزار شد.

در این مراسم که امامان جمعه فردوس، سرایان، اسلامیه، سه قلعه و آیسک، فرماندار فردوس، معاون فرماندار و مسئولان شهرستان سرایان، خانواده محترم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مردم شهر آیسک حضور داشتند، گروه سرود عشاق الحسین (ع) آیسک به اجرای سرودی در وصف مقام شهدا پرداخت.

در این مراسم باشکوه، کربلایی «ابوالفضل سالاری» به مرثیه خوانی پرداخت و با اشعار حماسی یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را زنده کرد.

در این یادواره که برای بیستمین سال متوالی در شهر آیسک با نام و یاد شهدا و امام شهدا برگزار شد، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده اسبق سپاه علی ابن ابی طالب ( ع) استان قم و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، در سخنانی با گرامیداشت یاد امام و شهدا گفت: اگر نبود همت، وفاداری، زمان شناسی، ایثار و فداکاری مردم برای تحقق فرمان امام و رهبری، سرنوشت ملت ما این نبود.
وی افزود: تجلیل از شهدا و خانواده معظم شهدا یک فریضه است.
وی همچنین روحیه ایثار و فداکاری را تضمین کننده امنیت ملی ایران اسلامی دانست و بیان کرد امروز بیش از هر زمان دیگری به روحیه شهادت طلبی نیاز داریم.
سردار غلامرضا احمدی در ادامه سخنان خود نتیجه مبارزه ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) و توکل به خدا را، پیروزی در برابر ظلم و استکبار دانست و اظهار داشت: به برکت استمرار روح شهادت طلبی در جامعه شاهد گسترش معنویت و مقدمه سازی ظهور هستیم و همه باید فضای ترغیب برای پیوستن به اقیانوس شهادت طلبی را زنده نگهداریم. وی ضمن تجلیل از امام خمینی (ره)،  با استفاده از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: امام، روح جمهوری اسلامی است و راه امام، مواضع امام، استکبار ستیزی، مردم داری، ساده زیستی و ارتباط با مردم  روح انقلاب است.
به گفته وی دشمن با تمام توان در تلاش است تا راه امام، سبک و سیره امام را از ما بگیرد ولی راه و سیره امام نیاز امروز و فردای ماست و اگر از این موضوع غفلت کرده و فاصله بگیریم ضربه خواهیم خورد.
سخنران مراسم با استناد به آیه شریفه قرآن و تاکید رهبری معظم انقلاب  افزود: زنده نگهداشتن ایام الله ها، رسالت همه دلسوزان است و همواره باید قدردان نظام و انقلاب باشیم.

سردار غلامرضا احمدی در پایان سخنان خود با تاکید بر توجه به‌ منویات رهبری و تحقق ولایت مداری عملی بیان کرد: به یقین و به بیان و شهادت تمام کارشناسان و اهل علم، هیچ تفاوتی بین رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در اداره حکومت اسلامی در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی وجود نداشته و به بیان صریح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیروی از ولایت فقیه و ارتباط قلبی و دلی با ولایت، مهمترین محور محاسبه اعمال در روز قیامت خواهد بود و لذا وظیفه ماست که نگذاریم فرامین رهبری بر زمین بماند و بنابر وصیت نامه شهید سلیمانی مظلومیت رهبری اعظم از صالحیتش شود.

ورود خادمان آستان قدس رضوی به همراه پرچم حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و زیارت پرچم متبرک صحنه سرای بارگاه امام هشتم توسط حاضرین، آخرین برنامه این یادواره بوده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها