خبرهای داغ:

تنظیم سند گردشگری استان سمنان بزودی/ پیگیری ثبت مجموعه تاریخی بسطام توسط وزیر میراث فرهنگی

شاهرود_ مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بر تدوین سند گردشگری استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام در دستور کار وزیر میراث فرهنگی است.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۹۸
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

تنظیم سند گردشگری استان سمنان بزودی/ پیگیری ثبت مجموعه تاریخی بسطام توسط وزیر میراث فرهنگیبه گزارش خبرنگار بسیج، آیین تجلیل از خادمان سفر شهرستان شاهرود با حضور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، امام جمعه شاهرود و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی در مجموعه گردشگری شاهرود برگزار شد، کرم زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در سخنانی با تقدیر از همه زحمت کشان امر ستاد خدمات سفر شهرستان و با بیان اینکه طبق آخرین آمار در هشتم فروردین امسال استان سمنان در حوزه خدمات سفر رتبه اول کشور را دارا بوده است، افزود: در این مدت شکایت از ارائه دهندگان خدمات سفر در حد سه شکایت و آمار تصادفات و فوتی‌ها پایین بوده است.
او با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها با حمایت‌های استاندار سمنان و مسئولین دستگاه‌های خدماتی و رفاهی انجام شده است، گفت: تلاش داریم استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود و در فرصت کمی که خدمت گزاری مردم را بر عهده گرفتیم توانستیم با همراهی همه مسئولین خدمات خوبی را ارائه دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اینکه شهرستان شاهرود نگین سبز انگشتری است و بی نظیر است، بر توجه به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان تصریح کرد: طرح جامع گردشگری استان سمنان در هفته‌های آتی نهایی خواهد شد و با ابلاغ به شهرستان ها، از این سند توسعه گردشگری می‌توان در راستای سرمایه گذاری و زیر ساخت استفاده کرد.
کرم زاده بر پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام توسط مسئولین استان و وزیر میراث فرهنگی خبر داد و افزود: بازرسان سازمان یونسکو آمدند و مجموعه را دیده و الزامات آن را ابلاغ کرده‌اند که باید این الزامات با توکه به زمان مقرر اجرا شود.
او با بیان اینکه از کشور ما هر سال یک ثبت جهانی وجود دارد، اظهار کرد: امسال از استان سمنان کاروانسرای‌های شاه عباسی برای ثبت جهانی که شش کاروان سرا هست اعلام شده که در رقابت با ۲۷ اثر دیگر در کشور می‌باشد.
کرم زاده با اشاره به اینکه بسطام رکورد بازدیدکنندگان استان را در عید نوروز شکست، بر جذب سرمایه‌گذار برای مناطق گردشگری همچنین جنگل ابر تاکید کرد و گفت: جنگل ابر موزه طبیعی است که ۲۰ تا ۵۰ میلیون سال قدمت دارد و باید نگهداری شود و سرمایه گذار ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومانی برای این منطقه نیاز است.
او با تاکید بر اینکه رویکرد دولت حمایت از سرمایه گذار واقعی با برنامه و هدفمند است افزود: در استان در حوزه تشکل‌های صنفی مشکل داریم و دنبال اپلیکیشنی هستیم و سایت که معرفی کننده استان و شهرستان و مناطق نمونه گردشگری و تفریحی و پذیرایی باشد که تا سه ماهه دیگه انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بر حوزه فضای مجازی و معرفی قابلیت‌های منحصر به فرد استان در این فضا با همکاری شهرداران و بخشداران و دهیاران با اجرای رویداد‌های گردشگری تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این نشست از زحمات تمام خادمان خدمات سفر شهرستان شاهرود تقدیر کرد.
ابوطالب جلالی رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود نیز در این آیین با تقدیر از زحمات شبانه روزی اعضای کمیته‌های ۹ گانه سفر شهرستان شاهرود از ستاد‌های فرعی این ایام، چون تنظیم بازار و شورای ترافیک و شورای تامین شهرستان نیز تقدیر نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار