امام جمعه ایلام:

بودجه فرهنگی اربعین جدی گرفته نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ابراز گلایه از عدم توجه به اعتبارات فرهنگی اربعین در این استان، گفت: زیرساخت های پایانه مهران برای اربعین ۱۴٠۱ باید تجهیز شود و همه دستگاه ها اجرایی برای این مهم اهتمام جدی باشند.
کد خبر: ۹۴۱۹۶۱۷
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در ستاد ویژه اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار داشت: متاسفانه بودجه فرهنگی اربعین به استان فراموش شده که می طلبد به این مهم توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های مهران تجهیز شود، افزود: در حال حاضر این شهر مرزی دارای مسجد و حسینیه است اما باید این مکان ها برای تردد زائران تجهیز شود تا زائران و دوستداران عتبات عالیات که از این مرز تردد می کنند با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه ایلام به عنوان استان معین اربعین انتخاب شده است، می طلبد سایر شهرها و استان نیز در راستای خدمات رسانی به زائران همه توان خود را بکار بگیرند.

کریمی تبار یادآور شد: مسووولان در شهر مهران طوری برنامه ریزی کنند که اگر قرار است موکبی احداث شود، این مهم اجرا و مشکلات احتمالی در این راستا حل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایلام در سنوات گذشته توفیق میزبانی زائران امام رضا (ع) را نیز داشته است که در این راستا مسوولان باید زمینه پذیرایی و اسکان این افراد را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: شیوع کرونا در ۲ سال اخیر سبب شد تردد زائران به مرز مهران کمتر شود که بطور قطع در ۱۴٠۱ با تعداد عظیم جمعیت مردمی و عبور از مرز مهران مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: احتمال اینکه نیمه شعبان شاهد حضور زائران در مرز مهران باشیم وجود دارد که مسولان از هم اکنون تمهیدات لازم را در این راستا اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار