امام جمعه ایلام:

کشاورزی استان نیازمند تحول است/ مدیران برنامه راهبردی برای توسعه استان ارائه دهند

حجت الاسلامی کریمی تبار با بیان اینکه مدیران باید برنامه های راهبردی، عملی و کاربردی خود را در راستای توسعه استان ارائه دهند، گفت: تجربه دفاع مقدس به ما یاد داده است که ما می توانیم.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۲۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: نقش جهاد کشاورزی نقش فوق‌العاده ای در عرصه تولید کشور است و در حوزه جهاد کشاورزی در استان به شدت نیاز به تحول داریم.

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه در استان ایلام از ظرفیت‌هایی که می توانست در جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، کم استفاده شده است، افزود: ترسیم برنامه و چگونگی رسیدن به اهداف در حوزه جهاد کشاورزی بسیار لازم است،  البته پذیرش مسئولیت در شرایط فعلی کار سختی است اما مسئول باید پاسخگو بوده و برای پاسخگویی تعهد و تخصص لازم است.

وی با اشاره به اینکه  تحمل انتقاد، مشکلات، تهمت و افترا لازمه پذیرش مسئولیت است، ابراز کرد:  اجرای عدالت پرهزینه است، مدیر موفق مدیری است که اشراف لازم را به نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها داشته باشد و برنامه ریزی مدون در راستای بر طرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و ایجاد تحول مناسب انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر در چرخش مدیریت ها و مسئولیت ها، جایگزین کسی باشد که شایسته ترین بوده و تحرکی ایجاد کند، پاسخ انتقادات و اشکالات گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه تجربه دفاع مقدس به ما یاد داده است که ما می توانیم، ابراز کرد: مدیران باید برنامه های عملی و کاربردی خود را در راستای توسعه استان ارائه دهند.

 

وی یادآور شد: در بحث تولید مرغ و دام نتوانسته ایم، خوب مدیریت لازم در استان انجام شود و سئوال اینجاست که با توجه به تولید تاثیر گذار در دانه های روغنی چرا موفق نشدیم کارخانه تولید روغن  بخش خصوصی یا دولتی در استان ایجاد شود و  انتظار این است که روند موجود ادامه پیدا نکند، ما در این حوزه نیاز به تحول داریم.

امام جمعه ایلام  با تاکید بر اینکه  ضعفی که ما در استان داریم این است که از نیروهای در اختیار استفاده لازم را نداریم، افزود: مدیری که مسئولیت را پذیرفته الان باید تشریح کند که کجاست و سال آینده کجا می خواهد باشد و چگونه می خواهد به آن اهداف برسد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مدیران استان باید در راستای اجرای برنامه ها، توان وزارت خانه ها را پای کار بیاورند، گفت:  اگر کسی دارای برنامه باشد در اجرای برنامه طبیعتاً به مقدورات استان نمی تواند اکتفا کند، باید از وزارتخانه تا جایی که می تواند امکانات جذب کند.

وی گفت:  چرا تا حالا نتوانستیم طوری مرغ تولید کنیم که بخشی از بازار کشور همسایه را در دست بگیریم، چرا در صدور دام هنوز درجا می زنیم، قاچاق دام انجام می شود و ما نتوانستیم مدیریت کنیم، در اینجا جز ضعف مدیریتی چیز دیگری نیست.

امام جمعه ایلام  خاطرنشان کرد: کسانی که بر اساس شایستگی مسئولیت پذیرند، به طور قطع می توانند تحول آفرین باشند، در هرجایی که شما بر اساس محور عدالت و تحول آفرینی پیش بروید هر جا که لازم باشد بنده کمک می کنم.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی نیاز به مدیریت صحیح تولید به‌ویژه در زمینه تولید مرغ داریم، مرز مهران یک ظرفیت مناسب برای صادرات تولیدات دامی و کشاورزی استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار