جشنواره ملی « دقیقه ۵۵ » در ایلام با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

جشنواره ملی گرافیک با عنوان دقیقه ۵۵ با حضور هنرمندان رشته گرافیک از سراسر کشور با موضوع واقعه بمباران زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵، امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۱۵۷۵۴
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

به ش خبرگزاری بسیج،آئین اختتامیه جشنواره ملی گرافیک با عنوان «دقیقه ۵۵» با حضور «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری کشور، حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام، بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سردار شاکرمی، فرمانده سپاه استان، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان برجسته کشوری و استانی  به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالروز حادثه زمین فوتبال شهر چوار برگزار شد.

 دبیر جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ در حاشیه  برگزاری این آئین در شهر چوار، ابراز کرد: جشنواره ملی گرافیک به میزبانی استان ایلام با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان برجسته رشته گرافیک از سراسر کشور با خلق اثر با محوریت واقعه بمباران زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵ و در دقیقه ۵۵  بازی فوتبال بین تیم ها ایلام و چوار توسط رژیم بعثی، برگزار شده است.

« مسعود نجابتی» با بیان اینکه این جشنواره با دعوت از طراحان گرافیک حرفە ای از سراسر کشور در روزهای ۲۱ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شده است، ابراز کرد: در این جشنواره هنرمندان با حضور در محل  زمین فوتبال شهر چوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این رویداد در دوران دفاع مقدس به خلق اثر پرداخته اند.

وی بیان کرد: آثار تولیدی در این جشنواره در نهایت داوری شده و در پایان سه اثر برگزیده انتخاب و معرفی شد که به نفر اول مدال طلای ویژه این جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی، نفر دوم مدال نقره، لوح تقدیر و جایزه نقدی و نفر سوم مدال برنز، لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق  گرفت.

دبیر جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵  ابراز کرد: در این جشنواره آقایان ابوالفضل کریمی از تهران، احمد وجدان نژاد از یاسوج و محمد رازقی از قزوین به عنوان افراد اول تا سوم توسط هیات داوران این‌جشنواره برگزیده شدند.

نجابتی بیان کرد: همچنین هیئت داوران، محمدقادر سواری از ایلام، یونس رجبی از تهران، یاسر باغداری مفرد از بوشهر، محمدرضا حاجی ملاحسنی از البرز و خانم‌ مژده حبیبی از کرمانشاه به عنوان ‌افراد شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد:  این آثار در نهایت در قالب یک مجموعه نمایشگاهی در جام جهانی ۲۰۲۲ در دوحه قطر به نمایش گذاشته می شود تا جهانیان دریابند که در دوران جنگ هشت ساله چه ظلم و ستم هایی بر مردم این دیار رفته است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات