نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام:

پرداخت زکات زمینه ساز قوام جامعه اسلامی و عدالت اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه برکت و خاصیت زکات به پرداخت کننده آن بر می گردد، گفت: پرداخت زکات موجب قوام و دوام جامعه اسلامی و کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف می شود.
کد خبر: ۹۴۱۸۹۳۵
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در نشست شورای زکات استان ایلام، اظهار کرد: به برکت نظام و انقلاب اسلامی، امروز دین و فرهنگ مبین اسلام در سطح کشور حاکم است و از این رو نیز بایستی زمینه اجرای احکام و ارزش های اسلامی و دینی را در جامعه فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم قسم یاد می کند که کسانی که دین خدا و خدا را یاری کنند، آنها را یاری و کمک خواهد کرد، ابراز کرد: خداوند نیازی به کمک ما ندارد و منظور در اینجا یاری کردن دین خدا از سوی انسان ها است.
وی ابراز کرد: در قرآن کریم آمده است انسان اگر در زمین تمکن پیدا کند، سه شاخصه مهم از جمله اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر دارد که باید در زمین انجام دهد، امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران اسلامی تمکن یافته است و بایستی در این سه شاخص مهم، تلاش و همت مضاعفی داشته باشد.

امام جمعه ایلام گفت: امروز ما مسئولان و کاگزاران جامعه اسلامی باید برنامه های شاخص برای جمع آوری زکات، برپایی نظام و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، مهم ترین شاخص اقتصادی مبتنی بر زکات است و موجب قوام جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برکت و خاصیت زکات به پرداخت کننده آن بر می گردد، افزود: پرداخت زکات موجب ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه می شود و نیاز نیازمندان برطرف و فاصله طبقاتی در سطح جامعه کاهش می یابد.

وی گفت: شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی نباید وجود داشته باشد آنچه که در جامعه ما وجود دارد نشان دهنده این است که زمینه لازم برای عمل و اجرای احکام اسلامی ایجاد نشده است، نماز و زکات در کنار هم آمده است یعنی ارتباط با خدا بدون توجه به معیشت مردم اجر نماز را کاهش می دهد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در استان ایلام کارهای خوبی در حوزه زکات انجام شده است، ابراز کرد: همه ما مسئولیت داریم که هر کسی در هر جایی به تناسب حوزه فعالیت خودريال در امر زکات فعال باشد و این ذخیره آخرت ماست و نیاز است برای فرهنگ سازی و ترویج زکات همه اقشار به ویژه اصحاب رسانه، صدا و سیما و فضای مجازی پای کار باشند.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه مالک‌ حقیقی از آن خداوند است، یادآور شد: مالکیت انسان در دنیا اعتباری است و حق نیازمندان در مال و مکنت ما وجود دارد که باید پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدام به موقع نیز یکی از مهم‌ترین راهکارهای جمع آوری زکات در طول سال است، دست اندرکاران جمع آوری زکات، قبل از برداشت ‌محصول در زمینه جمع آوری زکات پای کار باشند و یکی از اثرات زکات هم این است که موجب عمران و آبادانی همان منطقه ای می شود که زکات در آنجا جمع آوری شده است.

گفتنی است در این نشست از نرم افزار جامع زکات با حضور استاندار ایلام و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام رونمایی شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار