خبرهای داغ:
فلاحی:

رأی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم داد/الحاق ۶۷۰ هکتار به همدان برای مسکن ملی

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان با بیان اینکه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رای نخواهیم داد، گفت: حذف این ارز برای رونق اقتصادی کشور لازم است اما اکنون زمان اجرای آن نیست.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۷۵
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در یادمان عین القضات همدانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از پیوست‌های عملکرد انقلاب اسلامی پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است، با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری حکم جهاد را صادر کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین سال‌ها در وسط میدان در حال شمشیر زدن است.

وی با بیان اینکه باید عملکرد پهلوی از سال ۱۲۹۹ تا ۱۳۵۷ و تفاوت آن با عملکرد انقلاب اسلامی را باید برای مردم خوب تبیین کنیم، عنوان کرد: وظیفه و رسالت ما این است که جامعه را از عملکرد نظام اسلامی و عملکرد خود در حوزه‌های بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی مطلع کنیم و در مقابل هجمه‌ها از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون در بسیاری از کار‌ها کار کارشناسی شده صورت نگرفته و به همین دلیل بسیاری از منابع و منافع مردم هدر رفته که ما سعی کردیم بر اساس نظریه کارشناسی کار انجام دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص فرودگاه همدان این سوال مطرح است که اگر این شهر به فرودگاه نیاز داشت چرا تعطیل است و اگر نیاز نداشته چرا میلیارد‌ها تومان اموال بیت‌المال معطل مانده است و در حال حاضر به بیش از ۸۰ نفر از پرسنل در فرودگاه تعطیل حقوق داده می‌شود؟

فلاحی با بیان اینکه سعی کردیم اموالی را که بر اساس اصل ۴۴ به خاطر کار غیر کارشناسی از دست رفته، پس بگیریم، افزود: به عنوان مثال در پروژه‌های کارخانه خانه‌سازی، پروژه کنارگذر غربی و طرح جامع شهری بر اساس کار کارشناسی ورود کرده‌ایم که به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ کیلومتر کنارگذر غربی از پلیس راه تا صالح‌آباد ۱۸ کیلومتر انجام شده بود، اما بعد تعطیل شد، گفت: پیگیری کرده‌ایم تا ۴۲ میلیارد تومان از توازن بودجه اختصاص دادند تا کار را انجام دهند، اما متاسفانه با توقف آن سال‌ها پول‌های مردم هدر رفته است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه قبل با آقای رئیسی صحبت کردم که در سفر به همدان این پروژه را در دستور کار قرار دهند، گفت: به امید خدا پروژه کنارگذر شرقی نیز پیگیری می‌شود.

وی درباره تشکیل شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در استان نیز ابراز کرد: در دیدار اخیر خود با رئیس سازمان بازرسی عنوان شد که این دستگاه در استان به عنوان دبیرخانه این شورا را تشکیل نمی‌دهد در حالی که این شورا هم می‌تواند جلوی تخلفات را گرفته و هم می‌تواند در بسیاری از موارد گره‌گشای مشکلات مردم و تسهیل‌گر امور آن‌ها باشد.

فلاحی افزود: با پیگیری ما و البته تلاش نماینده، ولی فقیه در استان تاکنون جلسه اول شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان تشکیل شده است هر چند این جلسه کافی نبوده و باید مرتب برگزار شود تا کار مردم معطل نماند.  

وی با بیان اینکه ورود بازیافت هواپیما به همدان در حال حاضر مشکل زمین دارد و باید ۹۰ هکتار زمین در کنار فرودگاه تأمین شود، گفت: امیدوارم سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود که اگر شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی تعلل کنند این پروژه به شهر دیگری منتقل می‌شود در حالی که می‌تواند برای همدان رونق زیادی ایجاد کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاداش بازنشستگان به خاطر کمبود بودجه ۱۴۰۰ و به دلیل موضوع همسان سازی مانده و دولت با کمبود منابع مواجه است که باید انجام شود، عنوان کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان را از ۳۱ شهریورماه گذاشتیم تا بازنشستگان۱۴۰۰ هم جا نمانند.

* اصلاح رتبه‌بندی معلمان باید سریع‌تر انجام شود

وی با تأکید بر اینکه اصلاح رتبه‌بندی معلمان باید سریع‌تر انجام شود، ادامه داد: این مهم باید در اولویت امور باشد چراکه در حال حاضر این وضعیت ابزاری برای سوء استفاده دشمن شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات طرح شفافیت آرا در مجلس تصویب شده و در حال حاضر این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد تا بر اساس نوبت بررسی شود، مطرح کرد: ما به طرح شفافیت آرا، رأی می‌دهیم، اما همه کار‌ها با این طرح شفاف نمی‌شود به همین دلیل برخی می‌گویند طرح ناقص است و باید ابعاد آن بیشتر شود تا همه ابعاد کاری یک نماینده و فعالیت‌های وی مشخص شود.

وی با بیان اینکه در عزل و نصب مدیران باید مشخصاً بگویند که کدام نماینده دخالت می‌کند و با کلی گویی همه را متهم نکنند، ابراز کرد: بنده نمی‌توانم آخرت و دنیای خود را به خاطر مدیری که پست بگیرد و پاسخگو نباشد، بفروشم.

فلاحی با بیان اینکه تاکید ما بر شایسته سالاری است، افزود: من معتقدم اگر در عزل و نصب دخالتی نشود، بهتر می‌شود از مدیری که خوب کار نمی‌کند سوال جواب کرد و اگر چینش مدیران ضعیف باشد دولت انقلابی و انقلاب اسلامی زیر سوال برود، ساکت نخواهیم بود.

وی با تاکید به اینکه تا انتخاب شهردار ایشان را هیچ ندیده و نمی‌شناختم و دخالتی در انتخاب هم نداشتم، گفت: از یک طرف می‌گفتند شهر دو ماه شهردار ندارد و از طرفی می‌گفتند که چرا وی را انتخاب کردند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیدار شورای شهر با وزیر کشور در خصوص انتخاب شهردار عنوان کرد: من به وزیر گفتم اعضای شورای با ایشان صحبت داشته باشند و ذره‌ای هم در انتخاب اعضای شورای شهر و شهردار دخالت نداشتم.

* ماندن مدیران بی‌انگیزه باعث ناکارآمدی می‌شود

وی با بیان اینکه ما مشکلی در انتصابات نداریم، اما ماندن مدیران بی‌انگیزه باعث ناکارآمدی می‌شود که بیش از هشت ماه از دولت فعلی گذشته است و باید نیرو‌های انقلابی پای کار بیایند و تحولاتی ایجاد شود، عنوان کرد: تقریبا همه نمایندگان معتقد به شفافیت آرا هستند و ما به همه آرا رای می‌دهیم، اما همه آرا هم شفاف نمی‌شود و ما به فراتر از شفافیت معتقد هستیم.

فلاحی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده ۷۲ ماده دارد که از همه مردم می‌خواهم آن را مطالعه کنند، گفت: این قانون خدمت بزرگی به جوانان و تشویق به فرزندآوری و تسهیل در ازدواج است.

وی با بیان اینکه در این طرح به خاطر یک ماده غربالگری همه از کل طرح ایراد گرفتند، ابراز کرد: کسانی که منافع داشتند به این ماده حمله کردند در حالی که در این طرح اجبار غربالگری برداشته شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: بیش از ۴۰ کشور در بحث فضای مجازی قانون دارند، اما متأسفانه در کشور ما این قانون وجود ندارد و صاحبان فضای مجازی در کشور دفتر ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ میلیون نفر که در فضای مجازی کسب و کار می‌کنند اگر با مشکل مواجه شوند کسی پاسخگو نیست و باید سرور‌ها در کشور دفتری داشته باشند، تاکید کرد: این کار ساماندهی است، فیلتر کردن نیست و در روز‌های آینده کلیات طرح در کمیسیون به تصویب می‌رسد که البته در صحن مجلس به تصویب رسیده است.

فلاحی با بیان اینکه در بحث مسکن ملی مشکل زمین در دولت قبلی رفع نشد و در دولت جدید ادامه یافت که سامانه را باز نمی‌کردند تا مردم ثبت‌نام کنند، ادامه داد: درخواست کردیم سامانه را باز کنند تا مردم ثبت‌نام انجام دهند و بعد زمین را هم تامین کنند که در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از متاهلین ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آخرین خبر در خصوص زمین این است که ۶۷۰ هکتار به شهر الحاق می‌شود تا مسکن ملی ایجاد شود، ابراز کرد: این اقدام معارضاتی دارد که باید حل کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته پیگیر کار میدان بار شدیم و گفتیم سرمایه گذار ترکیه‌ای آمده و کار گره خورده که باید تعیین تکلیف و مشکل حل شود، عنوان کرد: ما مخالف سرمایه‌گذار نیستیم، بلکه مدافع هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرای پروژه اسکای مال مخالفتی نداریم فقط با کار غیرقانونی مخالف هستیم، گفت: متولیان پروژه اسکای مال اذعان دارند که ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم با توجه به اینکه ما ۵۷ هزار شغل کمبود داریم، در حالی که وقتی دقیق پرسیدم گفتند نهایت ۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد آن هم در شرایطی که بار ترافیکی و مشکلات جانبی مانند همجواری با دو مرکز درمانی رفع شود.

فلاحی با بیان اینکه سرمایه‌گذار هنوز به همدان نیامده است و می‌گوید ۲ هزار پارکینگ ایجاد می‌کنیم در صورتی که آن خیابان بار ترافیکی دارد، عنوان کرد: این پروژه هنوز پروانه ساخت هم نگرفته است، بنده مخالفتی با اسکای مال ندارم، اما اول باید مشکل بیماران، ترافیک و دستگاه‌ها را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه علوم پزشکی می‌گوید آنجا را به ما بدهند تا طرح جامع برای بیماران ایجاد کنیم که منافع تمام مردم نیز در آن است، ابراز کرد: سوال من این است که چرا متولیان اسکای مال همین پروژه را به بلوار آیت الله نجفی نمی‌برند و اصرار در اجرای آن در خیابان هنرستان دارند؟

* نیاز داریم نهضت تامین معلم راه‌اندازی شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش و پرورش تقریبا تغییرات مدیریتی صورت نگرفته و ما هم مطالبه می‌کنیم، اظهار کرد: فاجعه‌ای که سال‌ها درست کردند این است که معلم تربیت نکردند و ما ۲۲۰ هزار معلم در کشور کم داریم که این وضعیت دامنگیر آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه نیاز داریم نهضت تامین معلم راه‌اندازی شود، ادامه داد: در آموزش و پرورش مدیر خوب کارآمد تربیت نشده است.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش در مورد مشکل آب همدان با بیان اینکه مسئله تنش آبی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا کار انجام شود، عنوان کرد: بخشی از سد تالوار متعلق به همدان است، اما طی چهار سال گذشته اقدامات تقریبا صفر بوده است، برآورد بودجه برای تکمیل طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: صحبت‌هایی کردیم که پایان اسفند و ابتدای تابستان برای انتقال آب از طرح شهید سلیمانی و طرح خاتم اعتبار گرفته شود و تکمیل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرواز از فرودگاه همدان با بیان اینکه با تعطیلی فرودگاه میلیارد‌ها تومان از سرمایه بیت المال خوابیده است و شرکت حدود ۵۰ درصد تاسیسات تجهیزات هندلینگ هواپیما را از فروگاه خارج کرده است، گفت: در حال حاضر فرودگاه ظرفیت نشستن یک هواپیما را دارد.

وی افزود: با پیگیری انجام شده امیدواریم مجوز هواپیمایی را بگیریم، برخی شرکت‌ها پای کار آمدند و در آینده نزدیک اولین پرواز به مشهد مقدس در همدان صورت می‌گیرد.

فلاحی با بیان اینکه پیگیر هستیم هم پرواز کیش که خیلی از همدانی‌ها آنجا مشغول کار هستند و هم سفر زیارتی مشهد و عتبات عالیات برقرار شود، تصریح کرد: امکانات توریست درمانی در استان وجود دارد، اما با نبود پرواز این امکان فراهم نمی‌شود که امیدواریم با رفع مشکل شاهد پرواز درمانی، زیارتی و سفر تفریحی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص سهم آلایندگی شهرستان فامنین و کبودراهنگ حاصل پیگیری دو سال گذشته این شد که سهم کبودراهنگ ۵۴ درصد و فامنین ۴۶ درصد باشد، یادآور شد: به گفته فرماندار فامنین دو مرحله سهم آلایندگی پرداخت شده است، اما افرادی که باعث شدند سهم‌ها پرداخت نشود مقصر هستند و مسئولین برنامه بودجه که بر توزیع منابع نظارت دارد باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر هستیم سوخت مازوت در نیروگاه شهید مفتح استفاده نشود، عنوان کرد: فعلا مشکل تامین گاز داریم و به دلیل تحریم نمی‌توانیم مازوت را صادر کنیم و به اجبار باید از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه در خصوص مشکلات معیشتی مردم با بیان اینکه دولت در حوزه اقتصاد اقداماتی انجام داده است که بسیار اهمیت دارد، گفت: دولت قبلی تا به مشکلی برمی‌خورد سریع پول جدید چاپ می‌کرد و باعث پائین آمدن ارزش پول ملی ما شد، اما دولت جدید تاکنون پول جدیدی چاپ نکرده است.

فلاحی با بیان اینکه فروش نفت در دولت فعلی افزایش یافته است، اظهار کرد: این اتفاق باعث شده صدای آمریکا هم درآمده که چرا ایران خارج از برجام نفت می‌فروشد.

* صادرات این دولت ۴۰ درصد افزایش یافته است

وی با اشاره به اینکه صادرات این دولت ۴۰ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: تغییر مدیریت‌ها هم در ساماندهی برخی از امور اقتصادی موثر بوده است برای مثال تامین اجتماعی برای تامین حقوق بازنشستگان دیگر از بانک رفاه قرض نکرده که اقدامات خوبی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این دولت ۱۵ درصد بودجه خود را کاهش داده است در حالی که دولت قبل هر سال بودجه را افزایش می‌داد، گفت: دولت قبل برای ذخیره فرهنگیان یک هزار و ۶۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی گذاشته و رفته است و بنیاد شهید هم بدهکار این سازمان است که دولت با این حجم مشکلات اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رای نخواهیم داد، ابراز کرد: حذف این ارز برای رونق اقتصادی کشور لازم است، اما اکنون زمان اجرای آن نیست.

فلاحی در خصوص مذاکرات با بیان اینکه امیدواریم در مذاکرات هم اتفاقات خوبی رخ دهد هرچند چشم امید به آن نبسته‌ایم، تاکید کرد: مذاکره باید به شرط لغو تمام تحریم‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون انجام شود هرچند طرف اروپایی‌ها عجله دارند.

وی در خصوص عدم حضور نمایندگان در مراسم تکریم و معارفه مدیران تصریح کرد: این عدم حضور به این دلیل است که انتصابات وسط هفته انجام می‌گیرد و ما در جلسات علنی مجلس و یا جلسات مربوط به آن هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه پست‌های برق بیش از ظرفیت استفاده شده و در آینده دچار مشکل خواهند شد، عنوان کرد: در حال حاضر ما ظرفیت خدمات دهی در بخش صنعت را نداریم.

وی با بیان اینکه باید دو پست ۴۰۰ مگاواتی ایجاد می‌شد که با قول وزیر پست شهید همدانی ایجاد خواهد شد، تاکید کرد: اگر تاسیسات آب و برق و زیر ساخت‌ها در منطقه جهان‌آباد ایجاد شود سرمایه گذار به راحتی جذب می‌شود ضمن اینکه پیگیر‌های صنعتی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار