خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گردهمایی سرمربیان حلقه‌های صالحین بیرجند:

شجره طیبه صالحین پای عهد با ولایت ایستاده است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ضمن اشاره به این موضوع که شجره صالحین راه منحصر به فرد سیر الی الله است، گفت: تنها راهی که می تواند بشر را از دست وحشی های بیگانه، تفکر غربی ها، لیبرال ها، کمونیست ها، فجار و فساق، نجات دهد همین راه است.
کد خبر: ۹۴۰۲۹۷۷
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

به گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در گردهمایی سرمربیان حلقه‌های صالحین شهرستان بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: در هر کاری موضوع رفع و دفع آفات یک مسئله اصلی است و اگر آفات از پیش پا برداشته نشوند سیر راه مشکل است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: خدای متعال در وجود هر انسانی که در نظام تکوین به وجود می‌آید امانت‌هایی را قرار می‌دهد که شاخص بین حق و باطل است که البته حقیقت حق، ذات مقدس ربوبی است، اما آنچه که بحث صالح، ناصالح و طریق صالحین است همه افرادی که در این راه هستند روزی که خدا این امانت‌ها را در وجود ما قرار داده را روز میثاق می‌گویند، وقتی می‌گوییم میثاق با ولایت یعنی ولایت الله و در آن عالم ولایت الله را پذیرفته است، حالا ولایت الله در صحنه میدانی پذیرفتن ولایت انبیاء و این عیناً ولایت خدا است، چون پیامبران که از خود چیزی ندارند و حامل پیام خداوند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به آیه مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ، گفت: آن کسی که «قَالُوا بَلَى» گفته است باید از خدا اطاعت کند، امر و نهیی که به وسیله پیامبران معصوم به مردم برسد، آن‌هایی که  «قَالُوا بَلَى» گفتند اطاعت از رسول اطاعت از خداست.

وی افزود: کسانی که به این عالم می‌آیند همه می‌روند، حتی پیغمبران و تا هر چه زندگی وجود دارد باید دین باشد، پیامبران که از این عالم به عالم دیگر می‌روند برای خود جانشین (اوصیا) می‌گذارند برای اینکه مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایی که خدای متعال بر پیامبر قرار داده روی زمین نماند و بر دوش اوصیاء قرار بگیرد.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اوصیاء عظام که ائمه معصومین (ع) هستند چه در زمان حیات آن‌ها و حضور آن‌ها و ظهور آن‌ها یک فرد را برای اداره جامعه قرار می‌دهند و مسئله نیابت چیزی نیست که حالا حتما بعد از غیبت کبری و صغری باشد، در همان زمان امامان دیگر هم از ناحیه خود کسانی را تعیین می‌کردند.

وی ادامه داد: درمواردی موانعی ایجاد می‌شود و مردم نقض میثاق می‌کنند در حالی که بنا بود میثاق و عهد خود را نشکنند، ائمه معصومین (ع) در زمان خودشان به هر میزانی که ممکن بود نائب داشتند و صلح و جنگ با این نائب صلح و جنگ با امام معصوم است و صلح و جنگ با امام معصوم صلح و جنگ با پیغمبر است و جنگ با پیغمبر جنگ با خداوند است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در غیبت صغری نیابت به صورت خاصه بوده است و آن چهار نائب بزرگوار به نوبت نیابت خاصه داشته اند، اما بعد از غیبت کبری تا وقت ظهور، نیابت عام است و دین خدا تعطیل نمی‌شود، چون دین خدا حجت خداست و اگر حجت نباشد مردم هر خلافی که بکنند بر خدا حجت دارند، اینجا مسئله نیابت عامه پیش می‌آید، نیابت عامه چه در فقه و چه در اصول دین مطرح می‌شود که ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: پدر فقه، مرحوم صاحب جواهر آیت الله العظمی شیخ محمد حسین نجفی می‌فرماید: اگر کسی همه زوایای فقه را بخواند، اما به ولایت فقیه نرسد از فقه بویی نبرده است و در اصول دین هم که تداوم بحث نبوت و امامت است این مسئله‌ای ضروری است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: در صحنه میدانی و در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام نیابت عامه و فقیه عادل واجدالشرایط، زمامدار دین می‌شود، اگر از خیلی‌ها بپرسید می‌گویند که خبرگان نائب عامه را تعیین می‌کنند، اما این اشتباه است، چون اصلا کار خبره، تعیین نیست و تشخیص است، خود ائمه معصومین نیابت عامه را تعیین می‌کنند، همان‌هایی که نیابت خاصه را تعیین می‌کنند نیابت عامه را نیز تعیین می‌کنند.

وی افزود: دین منطقی قوی دارد و تمام آن مستحکم است، وقتی که اهل تشخیص گفتند که این فرد به عنوان شرایط خاصی که در آن جمع است نائب حضرت مهدی (عجل الله فرجه) است آن‌ها تشخیص دادند، اما خود حضرت مهدی (عجل الله فرجه) و امام صادق (علیه السلام) این نائب را انتخاب کرده اند و مخالفت با او جنگ با خدا و رسول است، چون این ولایت الله است، درست است که حامل آن یک انسان عادل است، اما ولایت امانت خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، گفت: صالحین کسانی هستند که پای عهد با ولایت ایستاده‌اند و عهد را نمی‌شکنند، و آثارش این است که صالحین کار خوب را از کار بد تشخیص می‌دهند، این همان چیزی است که ما به آن وجدان می‌گوییم و این مربوط به «یوم ألست» است.

وی ادامه داد: شجره صالحین را دست کم نگیرید، این راه منحصر به فرد، سیر الی الله است که باید در این موضوع مهم خیلی سرمایه گذاری شود، تنها راهی که می‌تواند بشر را از دست این وحشی‌های بیگانه، تفکر غربی ها، لیبرال ها، کمونیست ها،   فجار و فساق، نجات دهد همین راه است و باید بیش از این به آن اهمیت دهید، چون این میثاق و عهد الهی، «یوم الست» و «یوم ذر» است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی،ابراز داشت: امیدواریم از این شرایطی که خداوند به ما داده است بهره گیری کنیم، در شرایطی که دیگران آیه یأس می‌خواندند مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را می‌نوشتند و فرمودند تازه کار را شروع کنید، شما باید به حرکت خود سرعت، توسعه و تعمیق ببخشید.

وی افزود: خداوند هیچ لذتی بالاتر از حق‌جویی به انسان نداده است، حق‌جویی ملیت حضرت ابراهیم (علیه السلام) است، خدا انسان را حق گرا قرار داده است مگر آنکه آنقدر معصیت کند که دیگر حق و باطل برایش فرقی نکند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: در این راه اگر مشکلات جزئی دارید حتما آن را اصلاح کنید، خدا در این شرایط سخت و اوضاع کرونایی فرصت داد که مجلس و دولتی انقلابی انتخاب کردید، مقام معظم رهبری زمینه‌ای برای خانه تکانی در قوه قضائیه هم فراهم کرده بود، این قوه هم امروز سالم در میدان حضور دارد، این فرصت به این کیفیت را خدا به شما داده باید حرکت‌ها تسریع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار