خبرهای داغ:

اجرای نمایش ماشین نشین‌ها در شاهرود/بیان معضلات اجتماعی با زبان هنر

شاهرود_کارگردان تئاتر ماشین نشین‌ها از اجرای یک هفته این تئاتر برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر فجر در شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۸۷۶۸
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

اجرای نمایش ماشین نشین‌ها در شاهرود/بیان معضلات اجتماعی با زبان هنربه گزارش خبرنگار بسیج، حسن سرچاهی در نشست خبری نمایش ماشین نشین‌ها در تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه نمایش ماشین نشین‌ها در سال ۱۳۷۳ با ساختاری متفاوت کار کردیم، افزود:، اما در زمان کرونا دوباره احساس کردیم باید این نمایش را که معضلات اجتماعی را بیان می‌کند دوباره کار کنیم.
کارگردان و بازیگر نمایش ماشین نشین ها، گفت: این نمایش به موضوع، کارتن خواب ها، طلاق، فقر، مشکلات اقتصادی، فحشا و از مسائلی که برای آدم‌های کم بضاعت اتفاق می‌افتد، سخن می‌گوید و داستان روز جامعه است.
او با بیان اینکه این معضلات در اکثر جوامع پیشرفته رخ می‌دهد و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: موضوع حاشیه نشینی شهر‌ها که معضلات فرهنگی اجتماعی ایجاد می‌کند دغدغه امروز جوامع پیشرفته است و این سبب شد که این تئاتر را اجرا کنیم.
سرچاهی با اشاره به ساختار نمایش، گفت: در این نمایش زن و شوهر حضور دارند که دو سال اندی بر اثر تصادف جدا بودند و زن بدون شوهر در حاشیه شهر تهران زندگی کرده و بعد از این مدت مرد خانواده برمی گردد و خاطره بازی رخ می‌دهد و مرد به زن خود اعتماد ندارد که چگونه زندگی کرده است، اما در انتها پی به اشتباه خود می‌برد که این زن زندگی را مرد گونه ساخته است.
کارگردان این نمایش با اشاره به سبک ناتورالیسم در این نمایش، افزود: این نمایش به نوعی تماشاگر را درگیر می‌کند و همزاد پنداری تماشاگر و همراه شدن او را به دنبال دارد.
او با بیان اینکه این نمایش برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر فجر و برنده جایزه کارگردانی و برنده جایزه بازیگری زن شده است، گفت: در این نمایش میترا قرایی و حسن سرچاهی بازیگران هستند و طراح صحنه لباس و موسیقی شیما قرایی و طراح نور و اجرای دکور علی پایدار و طراح و کارگردان حسن سرچاهی و نویسنده علی خودسیانی است.
کارگردان نمایش ماشین نشین‌ها ادامه داد: مدیر طرح عباس اعتماد و مدیر اجرا علی جلالی و مدیر تولید دکتر نوری هستند و در این نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان شاهرود، مجموعه فرهنگسرای مهر و تالار بهمن و انجمن نمایش شاهرود و بیمه پاسارگاد مهرآفرین و مدیریت مجموعه نان تلاش شاهرود ما را پشتیبانی و حمایت کرده اند.
او با اشاره به اکران این نمایش در شاهرود گفت: این نمایش از ۱۶ لغایت ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۸ در تالار بهمن فرهنگسرای مهر شاهرود پذیرایی علاقمندان به تئاتر می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار