نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در وحدت بین مسلمانان کشورها دارند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در وحدت بین مسلمانان کشورها دارند و باید از پتانسیل بالای این حوزه ها نهایت استفاده را کرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۶۸۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید،طلاب و روحانیون سپاه عاشورا از به اهمیت وحدت بین مسلمانان اشاره و اظهار کرد: وحدت بین مسلمانان از اهمیت بالای برخوردار است و زبان دینی مشترک باید ما را در مقابل دشمنان مستحکم نگه دارد.

وی افزود: راهکار های فرهنگی و مذهبی تونایی بالایی در ایجاد قدرت بین مسلمانان دارد و در مقابل دشمنان میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: گسترش عقلانیت در اظهار نظرها و راهکاری سیاسی مثبت می تواند اثرگذاری های خوبی را داشته باشد تا وحدت بین مسلمانان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: تشکیلات قوه قضائی ایران و‌ کشور های اسلامی باید برای افرادی که به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند مجازات باید در نظر بگیرد تا به آسانی وحدت بین مسلمانان به راحتی از بین نرود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: صنعت گردشگردی باید در بین کشور های اسلامی تقویت و بانکداری اسلامی بین این کشورها تشکیل شود تا بسیاری از مشکلات بین مسلمانان کشور های اسلامی حل شود.

امام جمعه تبریز به نقش مهم بسیج اشاره کرده و گفت: فرهنگ بسیج باید در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و همواره باید به یاد داشته باشیم بسیج هیچ نیازی به کمک دیگران ندارد بلکه ما نیاز به کمک بسیج و حمایت بسیج داریم.

وی خاطرنشان کرد: همواره در شرایط سخت، چه جنگ و چه بعد از جنگ قدرت بسیج دیده شده است و سپاه و ارتش به تنهایی توانایی موفقیت جنگ هشت ساله دفاع مقدس را بدست آورد بلکه حمایت بسیج بود که این موفقیت ها را به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: فتنه سال های ۷۸ و ۸۸ و سال های اخیر با کمک بسیج حل شد و همواره می توانیم از بسیج به عنوان حلال مشکلات نام ببریم.

 در این آیین حجت الاسلام تقوی آزاد تکریم و حجت الاسلام جعفری منور به سمت مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار