خبرهای داغ:

فضایل امام حسن مجتبی (ع)

طلبه حوزوی سرخه گفت: امام حسن (ع) از کودکی همراه پیامبر (ص) جنگ ها دیده بود و از پدر جنگاوری آموخته بود، در پیکار بسیار دلاور بود.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۲۴
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسبت ماه صفر مراسم سوگواره حسینی همراه با سخنرانی و روضه خوانی به همت پایگاه حضرت معصومه (س) در سرخه با سخنرانی و روضه خوانی فاطمه ادهم طلبه حوزوی با محوریت فضایل امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

فاطمه ادهم در جمع بسیجیان اظهار کرد: امام حسن (ع) بسیار بردبار و شکیبا بودند. این صفت حضرت در برخورد با مشکلات و مصائب و نیز در روبه رو شدن با جاهلان و دشمنان بسیار آشکار بود.

او افزود: امام حسن (ع) از نظر صورت و سیرت در بین ائمه اطهار (ع) شبیه‌ترین آنان به رسول گرامی اسلام (ص) است. وقتی امام حسن (ع) به دنیا آمد شباهت بسیاری به جد بزرگوارش داشت.

طلبه حوزوی سرخه در ادامه اضافه کرد: امام توجهی ویژه به خداوند داشت. آثار این توجه را گاه از چهره او به هنگام وضو درمی‌یافتند: چون وضو می‌رفت رنگ می‌باخت و به لرزه می‌افتاد.

ادهم بیان داشت: امام حسن (ع) از کودکی همراه پیامبر (ص) جنگ ها دیده بود و از پدر جنگاوری آموخته بود، در پیکار بسیار دلاور بود.

او گفت: کرم و سخاوت امام حسن مجتبی (ع) به حدی بود که در روایت آمده است که هیچ گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت. به همین دلیل به او «کریم آل طه» می گویند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار