خبرهای داغ:

لزوم تعامل بهزیستی و نیروی انتظامی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی

شاهرود_معاون مدیر کل و مدیر اداره بهزیستی شاهرود در دیدار معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بر لزوم تعامل برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۵۷
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مسعود جهانسیر در دیدار با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی این شهرستان گفت: فعالیت‌های اورژانس اجتماعی شامل خدمات در زمینه آسیب‌های اجتماعی مانند کودک آزاری، همسر آزاری، مشاجرات خانوادگی و ... است و این خدمات از طریق فعالیت‌های سیار، خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.
جهانسیر در ادامه گفت: آسیب‌های اجتماعی ماهیتی فرابخشی دارند و هر برنامه‌ای که در این زمینه تدوین و اجرا شود منوط به دستگاه‌های مختلف است و هیچ ارگانی به تنهایی نمی‌تواند ادعا کند که همه امور مربوط به این موضوع را به طور کامل میتواند انجام دهد.
او زمینه‌های همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی را زیاد دانسته و افزود: با توجه به وظایف اورژانس اجتماعی در حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی و فعالیت‌هایی که پلیس در حوزه پیشگیری و امنیت اخلاقی و اجتماعی انجام می‌دهد، لزوم همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی بیش از پیش احساس می‌شود.
جهانسیر بهزیستی را متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نیروی انتظامی را حافظ نظم و امنیت جامعه دانسته و افزود: به هر میزان که بهزیستی در زمینه پیشگیری موثر عمل نماید، نیروی انتظامی نیز در وظایف خود موفق‌تر خواهد بود که این مهم تعامل هر چه بیشتر و سازنده‌تر این دو ارگان را می‌طلبد.
معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شاهرود نیز گفت: عملکرد نیروی انتظامی و بهزیستی تاثیر متقابلی برهم دارد و با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و هم پوشانی وظایف، تعامل این دو دستگاه برای کاهش این آسیب‌ها و افزایش امنیت و آسایش در جامعه ضروری است.
او آگاهی از قوانین در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانسته و افزود:نیروی انتظامی آمادگی هرگونه همکاری در زمینه ارتقا سطح آگاهی جامعه هدف بهزیستی را دارد.
ربیعی با اشاره به تعاملات مثبت حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و بهزیستی ابراز امیدواری کرد با همکاری‌های بیشتر در سال جدید شاهد. پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و نشاط اجتماعی را در سطح شهرستان شاهد باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار