خبرهای داغ:
یادداشت انتخاباتی/

چرا دولت جوان انقلابی؟

شناخت دولت جوان انقلابی و و شاخصه های جریان انقلابی در برابر جریان غرب گرا لزوم حضور پرشور و انتخاب اصلح برای برون رفت از وضعیت موجود و آغاز پیشروی انقلاب در مسیر اصلی آن در یادداشت انتخاباتی آمده است.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۵۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یادداشت انتخاباتی به قلم حسن حسن پور استاد دانشگاه  که به موضوع فرمایش رهبر انقلاب " کلید حل مشکلات کشور، روی کار آمدن دولت جوان انقلابی است" پرداخته است را در ادامه می خوانید...

 

برخی از ویژگی های دولت جوان انقلابی:

 ۱- کارآمدی و کاربلدی

 ۲ - ایمان و تقوا و تعهد

 ۳ - رئیس جمهور و دولتی که مشکلات اصلی را در سه حوزه فرهنگ، اقتصاد، و امنیت بشناسد و برای آنها راه حل داشته باشد.

۴ - اعتقاد و اعتماد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی

 ۵ - به جای نگاه به غرب، توجه بیشتر به شرق داشته باشد. ( ۱۷ کشور همسایه با حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت داریم و باید با این کشورها اتحاد و تعامل بیشتری داشته باشیم. این کشورها از نظر مرزی، زبانی، و دینی و اعتقادی به ما نزدیک اند.)

۶- مردمی، از جنس مردم، و درد کشیده

 ۷ - عدالت محوری و فساد ستیزی، و باور دولت به مبارزه با فساد

 ۸ - پایبندی به قانون اساسی (توجه داریم که وظیفه اصلی رئیس جمهور اجرای قانون اساسی است. کسانی که برخی از مواد قانون اساسی و رکن اصلی آن یعنی ولایت فقیه را قبول ندارند و زیر سوال می برند، نمی توانند انقلابی عمل کنند ولو اینکه سوابق انقلابی داشته باشند. باید به اصول و مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد)

 ۹ - در تعامل با دنیا فریب نخورد. (مذاکرات قبلی فریب بود. آمریکایی‌ها با دستکش مخملین مذاکره روی پنجه چدنی، مقابل ما قرار گرفتند)

۱۰ - حمایت از مقاومت (خط مقدم ما، سوریه و لبنان و فلسطین است، اگر آنجا جلوی دشمن گرفته نشود باید داخل کشور با دشمنانی از قبیل داعش مبارزه کنیم).

 

تعدادی از شاخصه های جریان انقلابی در مقابل جریان غرب گرا:

1- از نظر جریان انقلابی،  دین اصلی مهم و اصیل در اداره جامعه است، ولی در دیدگاه غرب گرایی دین امری شخصی است.

2- در دیدگاه جریان انقلابی، انقلاب یک حرکت دائمی و رو به رشد است، ولی در نگاه جریان غرب گرا، انقلاب تمام شده است و انقلاب و امام باید به موزه سپرده شوند.

3-جریان انقلابی به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد کامل دارد و ولی فقیه را نایب امام زمان (عج) میداند ولی جریان غرب گرا، ولایت مطلقه را قبول ندارد و حداکثر، در چارچوب قانون اساسی ولایت فقیه را می پذیرد.

4-در عرصه مدیریت، جریان انقلابی اعتقاد دارد که باید جهادی و شبانه روز کار کنیم، ولی در دیدگاه جریان غرب گرا اینگونه نیست.

5- در عرصه اقتصاد، جریان انقلابی به اقتصاد اسلامی با محوریت عدالت معتقد است. طبق نظر مقام معظم رهبری توسعه، پیشرفت، و عدالت با هم باید باشند، ولی در دیدگاه غرب‌گرا، اقتصاد اسلامی نداریم. توسعه و پیشرفت بله، ولی قائل به عدالت نیستند.

6- در عرصه دیپلماسی، جریان انقلابی اهل تنش نیست، اما معتقد است که ارتباط و تعامل باید با نفی استکبار باشد، ولی در دیدگاه جریان غرب گرا، سیاست تنش زدایی حتی با عقب‌نشینی و تسلیم همراه است.

7- جریان انقلابی در عرصه مقاومت، اعتقاد به کمک و همراهی دارد ولی جریان غرب‌گرا خنثی و حتی مخالف است.

این اوصاف، چگونه دولتی می تواند گره مشکلات کشور در سه حوزه مهم اقتصاد و معیشت، فرهنگ، و امنیت را باز و در جهت تحقق ارمانهای انقلاب حرکت کند؟

 

 

  تغییر وضع موجود کشور یا تداوم آن؟

 

 مخاطب  این نوشتار  آن دسته افرادی هستند که احتمالاً تمایلی به شرکت در انتخابات نشان نمی دهند.

هموطن گرامی، به هر دلیلی  که احساس می کنید انگیزه ای برای شرکت در انتخابات ندارید، به نظر اینجانب  از دو حال خارج نیست: یا از وضع موجود راضی هستید و تمایل به تداوم وضع موجود دارید، یا از وضع موجود ناراضی هستید و خواهان تحول و تغییر وضع موجود هستید. ایا حالت سومی هم می توان تصور کرد؟ در بین کاندیداهای محترم ریاست جمهوری هم کاندیداهایی وجود دارند که به دنبال تغییر وضع موجود هستند و هم کاندیداهای هم وجود دارند که در امتداد وضع موجود حرکت خواهند کرد.

‌ اگر از وضع موجود ناراضی هستید، نتیجه عدم شرکت در انتخابات چیست؟ غیر از این است که اجازه بدهیم دیگران برایمان تصمیم بگیرند که چگونه دولتی تشکیل شود؟

‌ایا ممکن نیست با عدم شرکت در انتخابات، باعث شویم رئیس جمهور و دولتی انتخاب شود بر خلاف خواسته ما؟ پس در راستای رسیدن به دولت مطلوب خود تلاش کنیم.

‌هر برگ رای، گامی در جهت تحقق خواسته های ما است. پس شرکت کنیم و دیگران را نیز به شرکت در انتخابات توصیه کنیم.

 

‌همه با هم ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق های رای،  و رای به دولت جوان حزب اللهی در جهت تغییر وضع موجود

‌والسلام

‌حسن حسن پور

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار